Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da je u Srbiji uvek sporno kada se gradi nešto novo, uvek se neko buni kada se gradi neki novi objekat, pa je tako i u slučaju metroa, objavio je Beoinfo.
Tako je bilo i kada je građena Palata Albanija 1940. godine koja je u to vreme bila najviša zgrada na Balkanu. Kada je gradonačelnik Branko Pešić gradio „Gazelu”, tužili su ga da troši narodne pare jer je most izgrađen sa šest traka, a kada je građena „Beograđanka” prozvana je „crnom udovicom” iako je to tada bila prva „pametna zgrada” na Balkanu, istakao je Vesić u gostovanju na televiziji Prva.
On je ukazao da svaki veliki projekat izaziva različite reakcije, ali da je važno što će metro suštinski rešiti problem ekologije jer će se sa metroom, Bg vozom i novim tramvajskim linijama preći na više od 80 odsto šinskog prevoza i „neće biti ni saobraćajnih gužvi“, jer će taj sistem „biti potpuno nezavisan od ostalog saobraćaja“.
Naši kritičari govore kako je bio najbolje postavljen metro osamdesetih godina kada je to na projektu radio arhitekta Brana Jovin. Trasa je počinjala na Ceraku, a završavala se u naselju Braće Jerković. U tom trenutku naselje Cerak nije postojalo kao ni delovi Petlovog brda, niti Čukarička padina, Medaković 2 i Medaković 3. Sva ta naselja su nikla upravo na toj zamišljenoj trasi metroa. Znači, da bi sadašnje primedbe da metro ide niotkuda i završava se nigde moglo da se primeni i na arhitektu Jovina, rekao je Vesić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.