Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana „Vratimo trolu 28”, koje je to iniciralo.
Vesić je, kako prenosi Sekretarijat za informisanje grada, naveo da je to odlučeno na osnovu analize koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu.
„Predstavnici tog udruženja su u martu razgovarali prvi put sa Sekretarijatom za javni prevoz i tada smo se dogovorili da zajednički sagledamo sve aspekte ukidanja i povratka te linije, da angažujemo i Saobraćajni fakultet. Sve je malo bilo usporeno zbog vanrednog stanja i zbog korona virusa, ali danas smo dobili analizu Saobraćajnog fakulteta koja je pokazala da je opravdano da se trolejbujska linija broj 28 vrati“, rekao je Vesić.
Istakao je da ovo neće uticati na dugoročne planove Grada da se nastavi sa pretvaranjem centra grada u pešačku zonu, navodeći da će u narednim godinama Studentski trg postati pešačka zona i da će se graditi nove okretnice kao što je okretnica u Dunavskoj ulici.
„U razgovoru sa predstavnicima udruženja „Vratimo trolu 28” pronašli smo zajednički jezik da je, dok se ne izvrše svi ti radovi, oportuno vratiti liniju broj 28“, rekao je Vesić.
On je zahvalio ljudima iz ovog udruženja jer, kako je rekao, nijednog trenutka nisu dozvolili da njihova inicijativa, kojom su zastupali interese građana, postane predmet političkog prepucavanja.
„Na ovaj način su pokazali da vode računa o svom gradu, da su bili spremni da razgovaraju sa nama o tome zašto su njihovi predlozi prihvatljivi i zahvaljujem im na tome“, rekao je Vesić koji je zahvalio i Saobraćajnom fakultetu.
Sa druge strane, dodao je, Grad Beograd je na ovaj način pokazao da je vrlo otvoren za razgovor sa građanima o svakoj promeni koja se dešava u gradu i da je spreman da prihvati sve inicijative koje su korisne za građane. Naveo je da će u budućnosti verovatno biti reorganizovan deo linija javnog prevoza u Beogradu jer su, podsetio je, napravljene pre više decenija, a grad se u međuvremenu menjao.
„Negde imamo više stanovnika, negde manje, potrebe građana su drugačije i za taj posao koji nas čeka, a koji će raditi Saobraćajni fakultet zajedno sa Sekretarijatom za javni prevoz, biće nam neophodna saradnja sa građanima jer su građani ti koji koriste javni prevoz i najbolje mogu da kažu kako osećaju određene promene“, rekao je Vesić.
Zato je, dodao je, saradnja sa udruženjem „Vratimo trolu 28” dobar primer kako i ubuduće treba raditi sa građanima i slušati njihove predloge koji su dobri i korisni.
Davor Stupar iz udruženja „Vratimo trolu 28” zahvalio je zameniku gradonačelnika, Sekretarijatu za javni prevoz i Saobraćajnom fakultetu.
„Izuzetno smo zahvalni što su imali sluh za naše probleme, da čuju šta muči građane i izađu u susret. Nisu nas ignorisali, već su spremno prihvatili naše argumente“, rekao je on.
Ovo je, dodao je, poruka za sve ostale inicijative da će ih, ako se drže pravih problema, Grad saslušati i da se zajednički može doći do rešenja problema i boljeg Beograda za sve građane.
Sastanku, održanom u Starom dvoru, prisustvovali su gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i šef katedre za drumski i gradski transport putnika sa Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica.
Tica je rekao da su nastojali da stručnim argumentima iznesu sve činjenice koje mogu da doprinesu rešenju jedne, ocenio je, dobre građanske inicijative.
„Mi smo kao tim sa fakulteta postavili više varijantnih rešenja, vrednovali ekspertski uticaj jedne i druge alternative na prethodnu verziju trase trolejbuske linije 28, pružili argumente i dali svoj zaključak sa efektima“, rekao je on.
Kako je naveo, vraćanje te linije je rešenje koje je apsolutno konzistentno sa sadašnjom transportnom politikom grada Beograda.
„Zadovoljstvo mi je što smo kao struka, zajedno sa menadžmentom Grada Beograda koji je zaista bio pragamtičan po pitanju rešenja ovog problema ljudima koji predstavljaju građansku inicijativu, pokazali da je sinergija između tri interesne ključne grupe put koji će Beograd dovesti u zonu održive mobilnosti u skladu sa ključnim zahtevima onih radi kojih se i projektuje sistem, a to su njegovi korisnici“, rekao je Tica, inače nekadašnji direktor GSP.
Vasiljević je rekao da su sagledali argumente koje su dobili sa Saobraćajnog fakulteta i prihvatili vraćanje trolejbuske linije 28 na staru trasu jer je to, kazao je, i najbolje rešenje. Dodao je da će ta trola 6. jula ponovo biti puštena u saobraćaj, u njenom starom režimu, preneo je Tanjug.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.