Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić objavio je na svojoj Fejsbuk stranici da su srpskoj delegaciji u Parizu partneri iz kompanije „Alstom” predstavili dizajn vagona za budući beogradski metro.
Kako je naveo, izabrana su četiri modela o kojima će se izjasniti građani.
On je takođe objavio da je srpska delegacija danas u poseti kompaniji „Alstom“ i Centru za upravljanje pariskim metroom.
„Pregovaramo o detaljima komercijalnog ugovora, dizajnu vagona i dinamici rada. Večeras putujemo u Lion gde ćemo sutra imati pregovore sa našim partnerom na projektovanju beogradskog metroa. Primiće nas gradonačelnik Liona, a posetićemo Centar za upravljanje lionskim metroom“, naveo je Vesić i dodao da beogradski metro počinje da se gradi do kraja ove godine.
Delegaciju Srbije u Parizu čine zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ministar finansija Siniša Mali, ministar saobraćaja Tomislav Momirović i direktor „Beogradskog metroa i voz“a Stanko Kantar.
Delegacija Srbije u Parizu razgovarala i o kreditiranju izgradnje beogradskog metroa
Delegacija Srbije danas je u Parizu u komapniji Alstom prisustvovala prezentaciji modela vagona na metro i razgovarala sa predstavnicima banaka koje bi mogle da kreditiraju poslove koje će raditi francuske firme u okviru projekta izgradnje beogradskog metroa, saopštilo je Ministarstvo finansija.
Od ponudjenih šest modela vagona izabaran su četiri o kojima će se, kako je rekao ministar finansija Siniša Mali, izjašnjavati gradjani.
„Gradjani Beograda i Srbije daće svoj glas do kraja godine onom dizajnu koji će na kraju biti implementiran u projekat beogradskog metroa, za model koji će Beogradjane i goste prestonice voziti prvom linijom. Do kraja godine očekujemo početak radova na Makiškom polju“, rekao je Mali.
Kako je objasnio, dizajneri Alstoma su ponudili dva predloga modela vagona koja su „malo tradicionalnija“, sa motivima srpske zastave, a dva su vezana za Savu i Dunav, kao simbole Beograda.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će gradjani imati priliku da pogledaju kako će izgledati metro u specijalnom prostoru koji će u tu svrhu biti napravljen na Trgu Republike.
„Pored toga obićićemo svaku beogradsku opštinu i pokazati ljudima kako će izgledati metro, gde će biti stanice i kakve će sve koristi imati od metroa. Ovo je istorijski posao, radi se za vekove i zato svi treba da učestvujemo u tome. Grad Beograd će raspisati arhitektonski konkurs za idejno rešenje svake stanice pojedinačno, pozvaćemo naše domaće mlade arhitekte da u tome učestvuju, kao što smo uradili i za linijski park. Svaka stanica metroa govoriće o tom delu Beograda, o istoriji Beograda i o istoriji Srbije, i zato će naš metro biti jedinstven“, istakao je Vesić.
Članovi srpske delegacije će sutra nastaviti posetu Francuskoj posetom Lionu, gde će obići metro u tom gradu koji je po kapacitetu i veličini sličan budućem beogradskom metrou, a posetiće i kompaniju Ežis koja takodje učestvuje u projektu izgradnje metroa u Beogradu.
Prva linija beogradskog metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati železničku stanicu Zemun i Mirijevo, biće duga 19,2 kilometra i imaće 20 stanica. Te dve linije će se ukrštati na Savskom trgu.
Kako je saopšteno, studijom izdvodljivosti radi se konceptualno rešenje treće linije metroa koja treba da obuhvati delove grada koji nisu pokriveni sa prve dve linije metroa i BG vozom.
U gradnji će se koristiti najsavremenija tunelska mašina, takozvana krtica. Izgradnja te mašine za probijanje tunela, koja će biti dugačka oko 100 metara, traje oko 13 meseci, a još tri meseca je potrebno za njeno sklapanje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.