Gradski menadžer Goran Vesić istakao je gostujući u Beogradskoj hronici na RTS-u da će u Beogradu u narednom periodu biti realizovani važni infrastrukturni projekti, čija je realizacija usko povezana i praktično međusobno uslovljena, prenosti Beoinfo.
On je najavio postavljanje šina na Mostu na Adi, izgradnju novog savskog mosta, premeštanje starog na drugu lokaciju uz konsultaciju struke i građana oko novog mesta, kao i izgradnju tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana.
žVesić je istakao da je postavljanje šina na Mostu na Adi veoma važan i veliki posao. Danas su počeli pripremni radovi, naveo je gradski menadžer, a posao je dobio „Energoprojekt”, što mu je posebno drago jer je u pitanju domaća kompanija koja pobeđuje na tenderima u konkurenciji stranih.
– Završetak radova planiran je za 14 meseci, odnosno sredinom maja sledeće godine. Prave se dva nova stajališta, kod petlje u Radničkoj i sa novobeogradske strane, a saobraćaj će se odvijati normalno tokom radova. Kada radovi budu završeni, Rakovica i Banovo brdo biće šinski povezani sa Novim Beogradom, što znači da će putovanje iz tih delova Beograda na drugu stranu Save trajati desetak minuta. Posao je vredan oko milijardu i 650 miliona dinara, a kada radovi budu završeni, odmah će se krenuti sa izgradnjom novog savskog mosta na mestu sadašnjeg Starog tramvajskog. Do kraja godine biće završen projekat novog savskog mosta, početkom sledeće će biti raspisan tender, da bi prvog dana kada tramvaji budu krenuli preko Mosta na Adi počela izgradnja novog savskog mosta. Stari most će istovremeno biti repariran i premešten na drugu lokaciju o kojoj će odlučiti struka. Moje mišljenje je da bi zgodno mesto bilo u blokovima na Novom Beogradu, jer bismo tako spojili taj deo grada sa Adom Ciganlijom. Beogradu je potreban pešačko-biciklistički most koji povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju, jer bismo tako rasteretili ulaz na Adu, Most na Adi, smanjili broj automobila na najposećenijem beogradskom letnjem izletištu, a građani Novog Beograda i Zemuna bi na mnogo jednostavniji način stizali do Ade Ciganlije. Ipak, pitaćemo struku i Beograđane, jer ovo je samo moja ideja i sigurno je da ćemo čuti još mnogo dobrih – rekao je Vesić, prenosti Beoinfo.
On je dodao da će novi savski most imati četiri saobraćajne trake, ali i pešačku i biciklističku stazu.
– Kod Ulice Vladimira Popovića i Zemunskog puta radiće se pristupne saobraćajnice, na mestu sadašnje Autobuske stanice u Karađorđevoj ulici. U isto vreme, kada bude počela izgradnja novog savskog mosta, počećemo sa izgradnjom tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana. Taj tunel će biti dug dva kilometra, koji će omogućiti da se sa Novog Beograda do Pančevačkog mosta stigne za desetak minuta. Taj tunel bi trebalo osetno da rastereti saobraćaj u centru grada, ali i da smanji broj vozila u centru između 11 i 14 odsto. Zbog svega toga za nas je jako važan današnji početak postavljanja šina na Mostu na Adi, jer su svi veliki infrastrukturni radovi koje smo danas pomenuli usko povezani – poručio je Vesić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.