Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je da će se posle preslaganja kocke, što je on naložio, dobiti čist kolovoz oko Trga Republike koji će moći da koriste svi.
„Moj posao nije bio da se bavim projektom, ja kada sam čio za problem ja sam ga rešio, tako što sam rekao firmi da sve preslože o svom trošku“, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na TV O2, a prenosi Beoinfo.
On je podsetio da ovo nije prvi put da se daju lažne informacije i da se iskljrivljuje slika u medijima onoga što se zaista radi u Beogradu.
–Kada je bio u pitanju projekat „Beograd na vodi” pričali su da to nikada neće ni da se izgradi, zatim da je to samo maketa, a onda da zgrade tonu. Na našu veliku sreću, projekat napreduje i zgrade niču. Tako je isto bilo i sa garažom na Obilićevom vencu, te prvo neće moći da se izgradi, pa biće gužve, pa neće izdržati konstrukcija, a mi smo pre neki dan dobili nagradu za najbolju evropsku rekonstruisanu garažu. Zatim je isto bilo i sa fontanom na Slaviji, te da curi, te vozači će se sudarati zbog smetnje u saobraćaju – podsetio je Vesić.
On je rekao da su se zbog kocke na ulici pobunili biciklisti i motorciklisti, da podloga na kolovozu onemogućava normalnu vožnju, za šta on kaže da su potpuno u pravu.
–Posle preslaganja kocke koju sam naložio, dobićemo čist kolovoz koji će moći da koriste svi. Moj posao nije bio da se bavim projektom, ja kada sam čio za problem ja sam ga rešio, tako što sam rekao firmi da sve preslože o svom trošku – istakao je Vesić.
Govoreći o odgovornosti firme Vesić je rekao da „Štrabag” mora da prihvati reklamaciju i da će sve to uraditi o svom trošku, kao i da će dati bankarsku garanciju za naredne tri godine.
–Nije tačno da je iz gradskog budžeta izdvojeno 30 miliona dinara za te radove, vanrednih troškova nema. U ovo trenutku izvođaču je plaćeno oko 70 odsto ugovora, a sve će biti kad nam preda celu ulicu. Celo preslaganje kocke radi se o trošku izvođača i nijedan jedini dinar to neće koštati gradski budžet – rekao je on.
Prema njegovim rečima projekat prošle vlasti izgradnja Mosta na Adi je koštao 500 miliona evra, a onda je sadašnja gradska vlast morala da finansira i izgradi još mnogo toga da bi most bio funkcionalan.
–Mi smo morali da spajamo Tošin bunar sa Mostom Na Adi i to je koštalo 13 miliona, evra, jer nisu uradili nikakve pristupne saobraćajnice. Zatim smo morali da postavimo šine na mostu, što je bilo još 15 miliona evra, sada radimo Bulevar Patrijarha Pavla koji povezuje Rakovicu sa ovim mostom što je još dodatnih 25 miliona evra. Trebalo bi da radimo i tunel koji će da poveže most sa Autokomandom što je još 100 miliona evra. Na sve to prethodna vlast je platila 39 miliona evra izvođaču dodatne radove, a samo 14 miliona evra je plaćeno da most bude gotov za Novu Godinu – rekao je Vesić i dodao da je vrhunac svega toga da su na tom mostu ugrađeni liftovi u iznosu od milion evra koji ne rade ni danas.
Vesić kaže da kada se saberu svi troškovi ovog mosta izađu oko 707 miliona evra.
–Svi naši ugovori su javni i moguć je uvid. Konkretno za Trg je izabrana renomirana austrijska firma „Štrabag“ i ukupno će koštati oko osam miliona evra, što je 960 miliona dinara sa pdv-om i neće biti dodatnih troškova i veoma je važno da daju tri godine garancije za sve na tom trgu. Znači sve što bude u naredne tri godine biće popravljeno iz te bankarske garancije – rekao je Vesić.
„Krajem sledeće godine počinje izgradnja metroa“
Prema rečima zamenika gradonačelnika najvažniji projekat je „Metro“ za koji kaže da se približava početku izgradnje.
–Krajem sledeće godine počinje izgradnja metroa. U novembru ćemo usvojiti PDR za Makiško polje, a zatim sledi eksproprijacija i kreću pripreme za izgradnju. U međuvremenu kineska kompanija priprema projekat za građevinsku dozvolu, što će biti gotovo u septembru sledeće godine. Takođe sledeće godine u septembru usvojićemo PDR šinskih sistema i biće spremno za izgradnju – najavio Vesić. On je dodao da su kineski partneri obećali da će raditi sa osam krtica istovremeno i da će uraditi 30 kilometara linije za pet godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.