Vesić: Zimska služba "Beograd-puta" izlazi na kraj sa svim problemima 1Foto: EPA/KOCA SULEJMANOVIC

Naš posao je da ulice prvog prioriteta u svakom trenutku budu potpuno čiste kako bi gradski prevoz funkcionisao nesmetano, što i jeste slučaj jer nemamo skraćenih linija.

Od početka zime u Beogradu je palo oko 76 centimetara snega, što je više nego na Zlatiboru, ali i 20 centimetara više nego za čitavu prošlu zimu u našem gradu. Uprkos tome, Zimska služba „Beograd-puta” izlazi na kraj sa svim problemima, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na Televiziji „Hepi”.

On je istakao da je sinoć na snazi bio četvrti stepen pripravnosti, što znači da je na gradskim ulicama bilo 145 kamiona, od kojih je 90 bilo velikih, kao i 273 radnika, dok je bačeno oko 200 tona soli.

– Ulice u Beogradu mogu biti prvog, drugog i trećeg prioriteta. Ulice prvog prioriteta su one kojima saobraća gradski prevoz i čiste se u svakom trenutku, pa i dok pada sneg, a njihova ukupna dužina je 1.767 kilometara. Ukupna dužina ulica drugog prioriteta je 491 kilometar. Čišćenje tih saobraćajnica kreće čim padne sneg i završi se čišćenje ulica prvog prioriteta, a rok za završetak tog posla je 48 sati – rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, ukupna dužina ulica trećeg prioriteta je oko 2.000 kilometara, ali gradske službe ne čiste te saobraćajnice niti su ih ikada čistile.

– To su manje ulice, saobraćajnice u kojima je omogućeno parkiranje sa obe strane pa nije moguće ući kamionom, slepe ulice, međublokovske saobraćajnice….Te ulice se čiste samo na zahtev upravljača puta, MUP-a, Hitne pomoći, odnosno posebnih službi koje insistiraju da te ulice budu sređene. Gradske službe te saobraćajnice čiste po završetku čišćenja ulica prvog i drugog prioriteta jer želimo da što više ulica u gradu bude očišćeno. U Beogradu postoji još oko 2.500 kilometara nekategorisnih puteva, odnosno seoskih i atarskih puteva koji ne ulaze u kategorizaciju, ali čine deo putne mreže na teritoriji grada Beograda – dodao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je rekao da su ulice na vreme posipane solju i podsetio da su jedini problemi u saobraćaju tokom praznika postojali 3. januara u trajanju od nekoliko sati.

– Za to postoje dva razloga, a prvi je prognoza RHMZ-a koji je saopštio da se očekuje samo provejavanje snega i Zimska služba „Beograd-puta” je bila u drugom stepenu pripravnosti, što znači da je na ulicama bilo 30 kamiona.  Nakon toga, u toku prepodneva smo dobili prognozu da će pasti 10 centimetara snega, zbog čega je proglašen četvrti stepen pripravnosti, jer je potrebno između 60 i 90 minuta da vozači dođu do kamiona i sve bude spremno za čišćenje. Zbog toga je bilo problema u Blagoja Parovića, Ripnju, Vojvode Stepe, Čingrijinoj….Sve to je rešeno u roku od nekoliko sati, a valja istaći da vozači kamiona koji čiste sneg rade smene od 12 sati, sa isto toliko odmora pre sledećeg angažovanja, a taj ciklus traje već sedam-osam dana. Grad je u takvoj situaciji funkcionisao dobro uprkos otežanom saobraćaju. Poređenja radi, ove godine gradske ulice posute su sa 13.000 tona soli, dok je za čitavu prošlu  potrošeno oko 18 hiljada tona. Ipak, zaliha ima dovoljno, a so koja je do sada potrošena ove zime košta preko milion evra – precizirao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić podsetio je da je krajem decembra, od početka hladnog talasa, grejanje u Beogradu u dvadesetčetvoročasovnom režimu i naveo da će tako i ostati sve dok budu hladni dani.

– Ako bismo se striktno držali pravila, naša obaveza bi bila da isključimo grejanje uveče, odnosno tada ostaju mlaki radijatori, ali od kraja decembra greje se 24 sata i ostaće u tom režimu dok god imamo hladne dane. Nije to toliko veliki trošak koliko to ljudima znači – naglasio je Vesić.

On je rekao da je juče bila velika havarija na magistralnom cevovodu na području Dunava, donji Dorćol, te da je 200 podstanica u jednom trenutku ostalo bez tople vode.

– To je prva velika havarija na teritoriji grada, ljudi iz beogradskih toplana su posao uradili u najkraćem mogućem roku i oko 23 sata svi su dobili grejanje. Do juče nismo imali nijednu veliku havariju na vodovodu i toplanama, ali i to se dešava kada su ekstremno niske temperature. Naša mreža je stara, a na Dorćolu imamo i preko 100 godina stare cevi u nekim delovima vodovoda. Mi menjamo oko dva odsto cevi godišnje, znači osim što gradimo nove vodovodne mreže, mi ih i menjamo – istakao je Vesić i uputio izvinjenje građanima koji juče nisu imali grejanje.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari