Osmogodišnja Mila Katić pokazala se kao pravi mali heroj domaće prestonice, nakon što je za vikend, udruženim snagama sa svojim tatom i adidas Runners Belgrade timom, sa rukavicama na rukama i vrećom za smeće, krenula u akciju čišćenja novobeogradskog bloka 44.
Kako se navodi u saopštenju, više od 100 okupljenih trkača, uključujući Milu i nekolicinu građana koji su se priključili videvši šta se dešava, na šetalištu Lazaro Kardenasa za samo 45 minuta sakupilo je čak 253,5 kilograma smeća!
Plogging je kao nova sportska disciplina potpuno osvojio svet, a podrazumeva trčanje i prikupljanje smeća koje se trkačima nađe na putu. Lagano, ali sigurno, osvaja i naš glavni grad. Blok 44 je četvrta lokacija koja je u Beogradu očišćena na ovaj način između 8. i 16. juna, i to posle Dunavskog keja, Bežanijske kose i okoline Muzeja 25. maj.
„Uprkos visokim temperaturama, na treninge nam dolazi veliki broj ljudi, i nikome od njih nije problem da posle trčanja skupimo smeće. Čak su nam mnogi trkači predložili da ovo postane uobičajena aktivnost, jer imaju želju da očiste lokacije na kojima inače treniramo i na taj način podstaknemo i prolaznike da čine isto. Ove godine, naš adidas Runners tim je, uz pomoć drugih trkača koji su nam se pridružili, osim čišćenja četiri lokacije, dao doprinos i kroz ukupno 16.621 kilometar, čime je prikupljeno isto ovoliko dolara“, rekla je Bilja Cvijanović, kapiten lokalnog adidas Runners tima.
Mila, najmlađa učesnica akcije u bloku 44, rođena je na Baliju, a sa roditeljima se vratila u Srbiju zbog polaska u osnovnu školu. Ona je pravi primer kako se od malih nogu svet menja na bolje, ali i pravi pokazatelj da se ulaganje u edukaciju najmlađih o ovoj temi više nego isplati.
„Na Baliju su ovakve akcije uobičajena stvar. Mila je u vrtiću učestvovala u mnoštvu njih, a kada je videla da će se jedna slična desiti i kod nas, insistirala je da dođemo i pružimo podršku“, rekao je Vladislav, Milin tata.
Pored čišćenja, tokom druge nedelje juna, više od osamdeset adidas Runners timova širom sveta, trčalo je za okeane i vodene površine, dok je svaki njihov korak zabeležen putem aplikacije Runtastic. Za prvih 1.5 miliona kilometara, adidas će organizaciji Parley for the Oceans, donirati po jedan dolar, za razvoj platforme o važnosti očuvanja okeana. Sve ove aktivnosti deo su kampanje Run for the Oceans, koja je uzela maha u čitavom svetu. Ideja je da se akcijom podigne svest ljudi, pre svega mladih, o razmerama zagađenja vodenog sveta, kao i o posledicama koje će, ukoliko se ovaj trend nastavi, do 2050. biti tragične.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.