Prema Zakonu o broju zaposlenih u državnoj administraciji, u Srbiji višak zaposlenih ima 110 opština, dok 35 opština ne mora da otpušta zaposlene u lokalnoj administraciji. Najveće smanjenje broja zaposlenih planira se u Beogradu, gde bi bez posla trebalo da ostane 585 zaposlenih u lokalnoj administraciji.

Gradonačelnik Dragan Đilas prošle je godine formirao Komisiju koje je trebalo da utvrdi merila i kriterijume za broj zaposlenih po opštinskim upravama u skladu sa površinom teritorije opštine i brojem stanovnika.

– Komisija je proteklih nekoliko meseci obilazila opštine u Beogradu i utvrdila kriterijume i merila za smanjenje broja zaposlenih. Sve opštine su dobile izveštaj Komisije i rok da se o njemu izjasne do 11. januara. Do sada su stigla mišljenja: Barajeva, Mladenovca, Zemuna, Starog grada i Savskog venca. Sačekaćemo još dan dva da pristignu i mišljenja ostalih opština koja su poslata poštom – kaže za Danas Zoran Kostić, predsednik Komisije koja se bavila utvrđivanjem broja zaposlenih u lokalnoj administraciji.

Tačan broj onih koji će ostati bez posla još nije poznat.

– Ne treba spekulisati o broju onih koji će morati da potraže drugi posao. Moramo da sačekamo sva mišljenja pa ćemo tek onda odlučivati i o konačnom broju viška zaposlenih u opštinama – napominje Kostić.

Ipak, prema izveštaju Komisije, mnoge opštine će morati da smanje broj zaposlenih.

– Predlog je da smanjimo broj zaposlenih za 27. Međutim, ova preporuka je pravljena na osnovu popisa stanovnika iz 2002. godine kada je Savski venac imao 42.000 stanovnika. Sada naša opština ima oko 48.000 stanovnika. Pored toga, reč je o centralnoj gradskoj opštini na čijoj teritoriji ima više od 80.000 onih koji rade – kaže za Danas Miloš Kovačević, član opštinskog veća Savski venac.

On napominje da će u toj opštini poštovati Zakon i odluku Komisije, ali da će se potruditi da onima koji ostanu bez posla nađu neki drugi posao, kako ne bi ostali bez osnovnih sredstava za život.

– Koliki je obim posla koji obavlja ova opština govori i podatak da Savski venac godišnje izda više od 400.000 ličnih dokumenata. Osim toga, imamo razvijenu mrežu mesnih zajednica preko kojih se odvijaju razne humanitarne akcije, narodna kuhinja, a uskoro ćemo krenuti i sa programom geronto-domaćica – ističe Kovačević.

Prema njegovom mišljenju promena u lokalnoj administraciji ne sme biti izražena kroz broj, već kroz struku.

– Ne treba sve gledati kroz broj jer se često dešava da su nam određeni profili potrebni, a mi ih među zaposlenima nemamo. Primera radi, nigde u razvijenom svetu se ne odvija proces legalizacije, popis imovine, formiranje katastra, a mi to moramo, u procesu tranzicije, da uradimo – objašnjava Kovačević.

Sličnog su mišljenja i predstavnici opštine Stari grada.

– Naša opština je 31. decembra imala 168 zaposlenih. Prema analizi Komisije za utvrđivanje broja zaposlenih u upravama gradskih opština, optimalan broj zaposlenih za našu opštinu je 124. Moje mišljenje je da broj zaposlenih ne može zavisiti samo od broja stanovnika jer je, primera radi, opština Stari grad centralna gradska opština, potpuno urbanizovana, sa velikim brojem pravnih lica kojji posluju na njenoj teritoriji – kaže Dejan Kovačević, načelnik opštinske uprave.

Opštine koje nemaju višak zaposlenih

Prema izveštaju Komisije, pojedine opštine nemaju višak zaposlenih. Među njima su: Novi Beograd, Čukarica, Surčin, Barajevo i Mladenovac. Te opštine imaju po dvoje manje zaposlenih nego što je predviđeno planom Komisije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari