Brodogradilište u Kladovu privatizovano je 2004. godine i od tada je u ovoj holandsko-rumunskoj firmi izgrađeno trinaest brodova i namenskih samohotki, a remontovano je 30-ak plovila. Za brodograditelje u ovom dunavskom brodogradilištu ima mnogo posla. Naime, trenutno se za kupce iz Holandije završava drugi ovogodišnji tanker za prevoz hemikalija, a grade se još dva nova plovila, a za 2010. godinu brodogradilište „Rajna-Dunav“ u Kladovu ugovorilo je sa holandskim poslovnim partnerima gradnju sedam brodova i time obezbedilo siguran posao do marta iduće godine.

Iako brodogradnja u Kladovu ima tradiciju, a evidentno je i da brodogradilište „Rajna-Dunav“‘ ima posla, kladovska mladež ne pokazuje posebno interesovanje za zanimanja brodomonterske struke, što potvrđuje i podatak da su se na poslednji oglas Nacionalne službe za zapošljavanje za obuku pet brodomontera i četiri zavarivača javila samo trojica kandidata. Zahvaljujući nedostatku domaćih majstora brodomontera i zavarivača, do posla u kladovskom brodogradilištu došli su komšijski majstori iz Rumunije. Brodogradilište „Rajna-Dunav’“ je na novogradnji plovila angažovalo više od 150 kvalifikovanih radnika iz obližnjih brodogradilišta u Turn Severinu i Oršavi u susednoj Rumuniji, koji zbog posla u Kladovu svakoga dana iz Rumunije prelaze u Srbiju.

Uz objašnjenje da rumunska brodogradilišta sada nemaju mnogo posla, kao i da je ponuda strane radne snage velika, u kladovskom brodogradilištu navode da imaju više od 150 inostranih kooperanata, iskusnih brodomontera i zavarivača koji rade na novogradnji brodova, tankera i barži. Plaćeni su po kilogramu ugrađenog čelika u plovila, zarade su im redovne, pa su veoma zadovoljni njihovim radnim angažovanjem, kažu odgovorni u brodogradilištu „Rajna-Dunav“.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari