Član Društva arhitekata Novog Sada Aleksandar Bede kritikovao je danas projekat izgradnje novog mosta u Novom Sadu, i ocenio da će taj most povećati buku i zagađenje u neposrednoj blizini brojnih stambenih zgrada.
„Jedna od najproblematičnijih stvari je izgradnja vijadukta koji se nadovezuje na most i doseže duboko u tkivo grada, pružajući se duž i iznad Bulevara Evrope, tik ispred prozora stanara. Samim tim se ne radi ni o kakvoj obilaznici nego o gradskoj saobraćajnici, i to tipa koji je prevaziđen“, rekao je Aleksandar Bede za VOICE (voice.org.rs).
Upozorio je da se u konkretnom slučaju predviđa da vijadukt bude namenjen brzinama do 80 kilometara na sat, i to „pod prozorima stanovnika Bulevara Evrope“.
„Dakle, oni neće samo patiti od povećanja izduvnih gasova, povećanja temperature zbog dodatnog asfalta i betona, nego i zbog povećane buke koja se razvija u kontaktu automobilskih guma sa kolovozom pri tim brzinama“, kazao je Aleksandar Bede.
Podsetio je da je Društvo arhitekata Novog Sada zbog toga predlagalo da se ukine vijadukt, smanji kapacitet mosta za motorna vozila i uvede koridor za tramvaj prema Beočinu, jer bi se na taj način otvorila mogućnost da se dobije prigradski tramvaj za Beočin, zbog već postojeće pruge na sremskoj strani, ali da je ta ideja odbačena u JP Urbanizam.
Zbog najave izgradnje novog mosta preko Dunava, u produžetku Bulevara Evrope, protestovalo je i osam građanskih inicijativa i organizacija civilnog društva: Dunavac (Šodroš), Ekološki front Novi Sad, Sačuvajmo Liman od betona, ZA zeleno Novo naselje, Sačuvajmo park kod muzeja, Svet i Dunav, Udruženje rekreativnih ribolovaca Šodroš Dunavac i Centar za razvoj demokratskog društva Europolis.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.