Na osnovu saznanja dobijenih neposredno od građana i iz medija, a imajući u vidu i informacije dobijene od pokrajinskog ombudsmana Petra Teofilovića, republički zaštitnik građana Saša Janković obratio se Ministarstvu unutrašnjih poslova zbog činjenice da se građani suočavaju sa višesatnim čekanjem u redovima kada podnose MUP-u zahteve za izdavanje ličnih dokumenata.

Na osnovu saznanja dobijenih neposredno od građana i iz medija, a imajući u vidu i informacije dobijene od pokrajinskog ombudsmana Petra Teofilovića, republički zaštitnik građana Saša Janković obratio se Ministarstvu unutrašnjih poslova zbog činjenice da se građani suočavaju sa višesatnim čekanjem u redovima kada podnose MUP-u zahteve za izdavanje ličnih dokumenata.
Ombudsman Janković je u pismu MUP-u ukazao da „građani posebno ističu da onemogućavanje blagovremenog ostvarivanja prava, ali i obaveze, posedovanja lične karte povlači za sobom uskraćivanje i ograničavanje niza drugih ličnih prava (na primer pravo na upis besplatnih akcija, nemogućnost raspolaganja sredstvima uplaćenim na tekućim računima po osnovu ličnih primanja…)“. Janković je ukazao da višesatno čekanje u redovima predstavlja „atak na ljudsko dostojanstvo“.
„Radi ostvarivanja Ustavom i Zakonom propisane uloge zaštitnika građana u unapređivanju rada organa uprave i unapređivanju zaštite ljudskih sloboda i prava, potrebno je da u roku ne dužem od 21 dan dostavite odgovor koji će sadržati stav Ministarstva po ovom pitanju, kratkoročne i dugoročne mere koje Ministarstvo preduzima u cilju njegovog rešavanja, teškoće sa kojima se suočava, kao i planove i predloge za poboljšanje, odnosno otklanjanje uočenih problema“, piše u saopštenju Jankovića.
Istovremeno, zaštitnik građana je dao preporuku MUP-u u kojoj ističe da bi ovo ministarstvo trebalo da do pronalaženja trajnog rešenja preduzme niz privremenih mera koje će olakšati građanima čekanje u redovima, tako što će naložiti da se unapredi sistem prijema stranaka putem delimičnog ili potpunog zakazivanja (na primer preko rednih brojeva koji se mogu davati i preko telefona ili na drugi pogodan način), zatim da MUP da prioritet uređenju prostorija gde čekaju i borave stranke, a kao hitnu meru predložio je da se obezbedi dovoljan broj odgovarajućih stolica i klupa za građane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari