Austrijska javnost je prošlog petka, što se nacionalnog ponosa, vazduhoplovne kompanije AUA tiče, saznala još jednu, dodatnu, tešku istinu. Umesto da ovogodišnje poslovanje, kako je najavljivano prema najcrnjim prognozama, bude završeno sa gubitkom od 125 miliona evra, kompanija će u 2009. godinu ući sa još mračnijom „krvnom slikom“.


Naime, gubitak AUA će u ovoj godini doseći punih 475 miliona evra. Razlog za ovako visoki ovogodišnji gubitak, prema rečima direktora Alfreda Eča, onog istog koji se s proleća hvalio da je prebrodio sve probleme, leži, najvećim delom, u otpisu zastarele flote u vrednosti od 200 miliona evra.

Na tu sumu se nadovezuje 90 miliona evra, koliko su iznosili neostvareni predugovori kompanije i 60 miliona evra na ime finansijskog gubitka u realizaciji vrednosnih papira. Na sve to, sasvim normalno, sledi još i gubitak u tekućem poslovanju u iznosu od oko 125 milijardi evra.

Ako se pri tome ima u vidu i akumulirani višegodišnji gubitak od 1,2 milijarde evra, stoji pitanje ko bi u Austriji bio spreman da pokrije ovu finansijsku rupu, pre nego što bi AUA realno mogla da krene u privatizaciju. Odnosno, kako je privatizacija veću toku, ko bi, a za sada ga nema, mogao biti njen kupac.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari