Nakon odluke Agencije za privatizaciju da se poništi kupoprodajni ugovor sa Milom Jerkovićem šabački „Sedmi juli“ našao se u krajnje nezavidnoj situaciji jer su dugovi narasli na više od 600 miliona dinara. Pri tome je vozni park desetkovan, a ne nazire se način izlaska iz krize.

Nakon odluke Agencije za privatizaciju da se poništi kupoprodajni ugovor sa Milom Jerkovićem šabački „Sedmi juli“ našao se u krajnje nezavidnoj situaciji jer su dugovi narasli na više od 600 miliona dinara. Pri tome je vozni park desetkovan, a ne nazire se način izlaska iz krize. Mile Jerković, koji je kupio i neka druga autosaobraćajna preduzeća, za „Sedmi juli“ platio je 47 miliona dinara, uz obavezu investiranja 20 miliona dinara. Međutim, novi autobusi nisu stigli, a nekoliko desetina starih autobusa dato je u staro gvožđe. Uz to preuzeo je linije za Srebrenicu i Sarajevo, koje su donosile kakav-takav prihod „Sedmom julu“. Za oko 160 preostalih radnika isplaćivane su samo akontacije od sedam do 12.000 dinara mesečno sa neizmirenim obavezama za penziono osiguranje. Prilikom kupovine preduzeća Jerković se obavezao da će isplatiti i zaostale zarade i povezati radni staž, što se nije dogodilo. On je u međuvremenu kupio i autobusku stanicu u Šapcu, ali je Opštinski sud poništio kupovinu jer je plaćeno za oko 30 miliona dinara manje od procenjene vrednosti. Posle svega za novog direktora „Sedmog jula“ koji je ujedno i predstavnik Akcijskog fonda imenovan je Petar Pavić. Prilikom njegovog postavljenja negodovao je Sindikat „Nezavisnost“ , bilo je i opstrukcija, a intervenisala je i policija, ali je zakonski procedura ispoštovana. Problem je kako dalje, jer dugovi nadmašuju vrednost firme, a izgubljeno je i dragoceno vreme. Čak i prigradske linije teško se održavaju jer su autobusi dotrajali, a često i neispravni. Ovih dana objavljen je konkurs za linije u prigradskom saobraćaju, ali je veliko pitanje, uprkos dobroj volji gradskog rukovodstva, hoće li dobiti još jednu šansu. Pogotovo je problematično održavanje linija za Pocerinu gde su sela često odsečena od Šapca, a pitanje je hoće li uspešno biti rešen prevoz za đake. Nekadašnji veliki autoprevoznik sa više od stotinu autobusa, sa linijama diljem cele zemlje kao i sa zapadnim zemljama, i sa više od 1.200 zaposlenih, sada sa veoma proređenim linijama, došao je na niske grane. Novo rukovodstvo bori se da konsoliduje preduzeće i da dobije validnog poslodavca, ali mnogo toga je veoma neizvesno. Unutrašnja previranja samo još više udaljavaju ovo preduzeće od rešavanja problema.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari