Kao i krajem prošlog veka, kada je bugarsko primorje bilo aktuelno i kada se u gotovo svim gradovima na obali Crnog mora čuo naš jezik, poslednjih godina ova destinacija ponovo se vraća na velika vrata, pa sve više naših sugrađana bira Bugarsku kao destinaciju za odmor.
Za razliku od ranijih godina krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih godina kada su putevi do mora bili u katastrofalnom stanju, ulaskom Bugarske u EU, moderni autoputevi sada od Sofije, glavnog grada Bugarske, protežu se do same obale, do dva najveća grada na primorju Varne i Burgasa.
Od Beograda do Nesebra, jednog od najstarihih gradova na moru u Bugarskoj, deli nas samo 824 kilometara. Od Niša ili Zaječara, ova kilometraža je značajno kraća.
Za ovu razdaljinu, bez dužih pauza i uz malo sreće sa kraćim zadržavanjima na granici, uz poštovanje saobraćajnih ograničenja brzine, biće vam potrebno između 8,5 do devet sati vožnje.
Za kilometražu od Beograda do Nesebara od 824 kilometara, ako uzmemo u obzir da automobil prosečno troši 6,5 litara na 100 kilometara, potrebno vam je oko 11.000 dinara, što znači da bi za putovanje u oba smera morali da izdvojite negde oko 190 evra.
Cena benzina i dizela na pumpama u Bugarskoj slična je cenama u Srbiji, tako da je svejedno da li točite gorivo u našoj zemlji ili Bugarskoj.
Što se tiče puta kroz Srbiju do graničnog prelaza sa Bugarskom, put je dobrog kvaliteta, a ono što je najlepše to je deo novog auto – puta od Niša pa do same granice.
Kao što smo već kazali uz malo sreće, granica se može proći za manje od sat vremena, ali krajem jula i početkom avgusta, kolone su bile i po nekoliko kilometara, pošto se veliki broj državljana Turske vraća kući sa godišnjih odmora.
Ono što treba naglasiti je da vam za Bugarsku ne treba zelena karta, odnosno međunarodna polisa osiguranja, ali je zato potrebna vinjeta, koja iznosi 11,85 evra za sedam dana ili 15 evra za mesec dana.
Vinjete se kupuju odmah nakon što se pređe granica, i preporuka je da se to odmah uradi. Kurs Leva, iznosi 1,94 za evro.
Deo puta od granice sa Bugarskom do mesta Dragoman već godinama se radi, tako da je potrebno da se vozači naoružaju strpljenjem nekih dvadesetak kilometara, pošto put koji se koristi trenutno je star nekoliko desetina godina.
Negde kod Sofije važno je pratiti signalizaciju, koja moramo priznati, često može putnika namernika odvesti u pogrešan smer, pošto putokaza za gradove na moru nema na ovoj deonici puta. Važno je pratiti tablu Plovdiv ili Svilengrad.
Auto – put od Sofije do Plovdiva nije baš najboljeg kvaliteta, pošto postoje deonice koje nisu kvalitetno uređene.
Do Plovdiva gužva na putu je velika, pošto ovaj deo puta koriste i državljani Turske. Ograničenje na putu je 140 kilometara na čas, tako da je opreznost potrebna.
Nakon Plovdiva, autoput do mora je u perfektnom stanju. Pejzaži sa suncokretima pored puta kao i venci planina u daljini, pružaju savršenu sliku od koje zastaje dah.
Nakon Plovdiva, auto put prolazi pored Stare i Nove Zagore sve tako do Burgasa, jednog od najvećih gradova Bugarske na moru.
Od pomenutog grada jedan put se odvaja ka jugu, ka Sozopolu, Kitenu i Turskoj, dok drugi put vodi ka severu primorja gde se nalaze Nesebar, Sunčev breg, Pomorje, a na samo 100 kilometara od Burgasa, nalazi se najveći grad Bugarske na moru – Varna.
Ono što je važno naglasiti, prilikom putovanja je što češće praviti pauze, pošto se u julu i avgustu veliki broj automobila nalazi na putu, pa je odmor i koncentracija veoma važna ako se neko reši da automobilom krene na Crno more.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.