Nemačka automobilska industrija upozorila je da će se broj radnih mesta u industriji drastično smanjiti ukoliko zvanični Brisel uvede obaveze za smanjenje emisije štetnih gasova. U međuvremenu, zvaničnici nemačkog predsedavanja Unijom oštro su podeljenih stavova povodom ovog pitanja.

Nemačka automobilska industrija upozorila je da će se broj radnih mesta u industriji drastično smanjiti ukoliko zvanični Brisel uvede obaveze za smanjenje emisije štetnih gasova. U međuvremenu, zvaničnici nemačkog predsedavanja Unijom oštro su podeljenih stavova povodom ovog pitanja. Šefovi kompanija BMW, Ford, Opel, Folksvagen i Dajmler Krajsler uputili su pismo Evropskoj komisiji u kojem zahtevaju da se odustane od planova koji bi proizvođače obavezali da smanje emisiju ugljendioksida prilikom izrade novih vozila za tržište u Uniji na prosečnu količinu od 120 grama po kilometru do 2012.
Planove Komisije za uvođenje ovakvih pravila inicirao je grčki komesar za zaštitu životne sredine Stavros Dimas, ali se njima usprotivio nemački komesar za industriju Ginter Ferhojgen. Zvaničnici komisije odlučili su protekle nedelje da odlože diskusiju povodom ovog pitanja zbog nedostatka saglasnosti između komesara. Kako bi izvršile uticaj na formiranje konačnog stava zvaničnog Brisela povodom ovog pitanja, nemačke automobilske kompanije sada su skicirale jeziv scenario koji ukazuje na posledice koje bi usledile ukoliko bi predlog bio prihvaćen. Kompanije su upozorile na drastično smanjenje broja radnih mesta u industriji, ne samo u Evropi, već širom celog sveta.
Kako se navodi u pismu direktora automobilskih kompanija, shema komesara Dimasa bi značila „masovnu industrijsko-političku intervenciju na račun automobilske industrije u čitavoj Evropi, a naročito u Nemačkoj“.
Dimas smatra da je donošenje novih zakona obavezno, s obzirom na to da proizvođači automobila nisu ispunili svoja obećanja iz 2004. da smanje emisiju ugljendioksida na industrijski prosek od 140 grama po kilometru do 2008. Pitanje je, u međuvremenu, izazvalo duboki politički razdor i u okviru nemačkog parlamenta koji trenutno predsedava Unijom.
Ministar za ekonomiju Majkl Glos, član Konzervativne partije, podržava automobilsku industriju kao i Ferhojgena, dok je ministar za zaštitu životne sredine Sigmar Gabriel, inače socijaldemokrata, na strani kampanije grčkog komesara Dimasa. Glos se tokom vikenda javno usprotivio planovima ministra Gabrijela, rekavši za nemački list Bild am zontag: „Planovi koje diriguju grčki komesar Dimas i ministar za zaštitu životne sredine Sigmar Gabriel protiv nemačke automobilske industrije moraju biti odmah zaustavljeni“. Ovo nije prvi put da se dvojica ministara sukobljavaju povodom mera EU usled klimatskih promena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari