Početkom maja Republička reviziona komisija je razrešila dilemu kojom trasom će proći autoput od Beograda do Južnog Jadrana. Od Beograda do Požege trasa je bila poznata, a nastavak je imao četiri varijante. Koplja su se lomila oko zapadne preko Zlatibora i istočne preko Peštera. Na kraju je usvojena ona pod nazivom „Istok 1“ dužine 106,8 kilometara i prolazi pored Duge Poljane u sjeničkoj opštini.
Početkom maja Republička reviziona komisija je razrešila dilemu kojom trasom će proći autoput od Beograda do Južnog Jadrana. Od Beograda do Požege trasa je bila poznata, a nastavak je imao četiri varijante. Koplja su se lomila oko zapadne preko Zlatibora i istočne preko Peštera. Na kraju je usvojena ona pod nazivom „Istok 1“ dužine 106,8 kilometara i prolazi pored Duge Poljane u sjeničkoj opštini. Od zapadne varijante nova je kraća za 42 kilometra.
CIP treba da uradi generalni projekat deonice Požega – Boljare (mesto gde će se sastaviti sa crnogorskim autoputem). Nova trasa ide od sela Prilepac dolinom reke Moravice, pruža se prema Arilju i Ivanjici. Dolinom Moravice ide južno i spušta se do Duge Poljane i preko Peštera pravcem severoistok-jugozapad ide do Boljara.. Ostavljena je mogućnost da se kroz idejne projekte razmotri i varijanta „Istok 2“ koji predviđa da put od Duge Poljane može da skrene prema Sjenici. Ovakvoj saobraćajnici zbog naplatnih rampi potrebni su i kvalitetni alternativni putevi, a na Pešterskoj visoravni ih nema i to može da bude manjkavost.
Prema onome što se zna, na ovoj deonici biće izgrađene četiri petlje, 10 benzinskih pumpi, 18 odmorišta, 107 retenzija, ukupna dužina mostova je 22 i tunela 27 kilometara. Izgradnja autoputa preko Peštera otvara mogućnosti za brži razvoj ovog kraja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.