Kampanja Beograd ne može da čeka saopštila je da teška saobraćajna nesreća jutros u Umki, kad je autobus udario u kamion, kao i popodnevni požar u autobusu u Železniku, pokazuju da su što pre potrebna sistemska rešenja za javni prevoz.
„Ovo je pokazatelj potpunog sloma sistema javnog prevoza putnika u našoj prestonici, a posledica je pre svega neadekvatnog odnosa Gradske uprave prema ovako bitnoj delatnosti“, izjavio je koordinator za javni prevoz kampanje Beograd ne može da čeka Ivan Banković, navodeći da su u ovim događajima učestvovala vozila privatnog konzorcijuma.
Kako je naveo, rešenje za javni prevoz nije izvlačenje milijardi dinara iz budžeta za privatne prevoznike, koji uopšte ne ulažu u održavanje svojih vozila, a kupuju najjeftinije autobuse na tržištu i svoje vozače upošljavaju više od dvanaest sati dnevno bez slobodnog dana.
„Umesto devastiranog javnog prevoza, potrebno je da se ulaže u vozni park GSP-a kao gradskog prevoznika, tehnologiju rada i sisteme bezbednosti, a privatnim prevoznicima postave jasni i strogi standardi koje moraju da ispune da bi imali ugovore sa gradom. Nije dovoljno samo propisati tako nešto, već i rigorozno kontrolisati svakog dana“, istakao je Banković.
Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović najavio je nedavno da počinje kampanja „Beograd ne može da čeka“ više udruženja građana, sindikata i stručnih organizacija, kao „kapa“ pod kojom ima mesta za sve dobronamerne, ozbiljne ljude da budu spremni da donesu promene u Beogradu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.