Rušenje Beogradske autobuske stanice: Kako će ovaj potez uticati na svakodnevni život u Beogradu? 1Foto: Beta/Milan Timotić

Kompanija Beograd na vodi iz četvrtog pokušaja uspela je da dobije lokacijske uslove za gradnju na mestu Beogradske autobuske stanice. Sagovornici Danasa su saglasni da je rušenje postojeće stanice bespotrebno, kao i da će sa sobom povući niz problema.

To je bio preduslov za podnošenje zahteva i pribavljanje građevinske dozvole kako bi mogli da izgrade stambeno-poslovni kompleks ukupne bruto površine od gotovo 100.000 kvadratnih metara od kojih će 69.500 biti iznad zemlje, piše Forbes Srbija.

Nadležni gradski Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, odobrenje je izdao 5. jula, ali je ono postalo vidljivo javnosti u petak.

Šapiću je prioritet ulaganje u privatni automobilski saobraćaj

Dušan Pavlović iz Zeleno-levog fronta kaže da ne postoji razuman razlog za izmeštanje autobuske stanice iz centra grada koji je u interesu onih koji bi tu stanicu koristili i sa koje bi putovali.

– Izmeštanje autobuske stanice sa sadašnje lokacije na novu je isključivo u interesu investitora bliskih vlastima, a naročito onih koji ulažu u projekat “Beograd na vodi”. Ono šta možemo videti iz lokacijskih uslova jeste da će na tom mestu biti izgrađene nove zgrade za stanovanje, čak ne ni objekti koji bi bili namenjeni poslovnoj nameni, a kamoli objekti od javnog značaja, navodi Pavlović.

Dodaje i da će promena lokacije uticati na turizam grada Beograda, ali i na kvalitet usluge koji se pre svega odnosi na putovanja koja se obave autobuskim prevozom sa te nove stanice, pre svega zavisiti od povezanosti nove stanice javnim gradskim prevozom sa ostalim ključnim tačkama grada.

– Nažalost tu okolnosti ne izgledaju povoljno; u planu je skoro rušenje Starog savskog mosta i predviđeno vreme izgradnje novog mosta od tri godine će usloviti još veće opterećenje postojećih mostova preko Save što će značajno otežati komunikaciju sa novom autobuskom stanicom, kaže Pavlović.

Pored toga, kako kaže, zanemarivanje BG voza kao moguće značajne nadogradnje javnog prevoza u Beogradu neće doprineti pristupačnosti novoj stanici.

– Gradonačelnik Šapić je jasno stavio do znanja svojim postupcima da će mu prioritet biti ulaganje u privatni automobilski saobraćaj i to će dovesti do još većih gužvi i samim tim stvoriti još veći problem pristupa toj novoj stanici na Novom Beogradu, ukazuje Pavlović.

Zaključuje da sve ovo upućuje na to da ovaj projekat izmeštanja stanice na novu lokaciju nema nikakve veze sa javnim interesom, već je u pitanju projekat za lično bogaćenje ljudi koji ne mare za održivo dugoročno planiranje grada kao ni za dobrobit građana i građanki Beograda.

Lokacija na Novom Beogradu odlična

Rušenje Beogradske autobuske stanice: Kako će ovaj potez uticati na svakodnevni život u Beogradu? 2
Foto: Nova.rs/Vesna Lalić

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović za Danas objašnjava da je Beograd prevelik grad da bi imao samo jednu autobusku stanicu.

– Zato u Beogradu treba da postoji sistem autobuskih stanica, zapad, istok i jug. Lokacija na Novom Beogradu je odlična, ali ona ne može da opsluži sav saobraćaj u gradu. Zato bi bilo dobro da je ostao neki aneks u Savskom amfiteatru, da ne bi ljudi kojima je cilj stari deo Beograda morali stalno da prelaze reku, ukazuje Jovanović.

Navodi da Beograd na vodi već ima veliki koeficijent izgradnje i da je šteta da se i taj prostor potroši na dalju konfekcijsku stanogradnju, kao i da rušenje stanice jeste loše ne samo za turiste i studente, već i za ljude iz unutrašnjosti koji dolaze u svoju prestonicu.

– Ne zaboravite da će Beograd minimum tri godine imati jedan most manje, što će dodatno otežati prelazak reke onima koji stižu na glavnu stanicu na Novom Beogradu, a cilj im je stari deo, naglašava Jovanović.

Lokacijski uslovi pokazuju da bi na prostoru Beogradske autobuske stanice trebalo da nikne pet objekata i dve garaže.

U ovim zgradama biće ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala. Kada je reč o garažama predviđene su dve sa 806 mesta od čega 41 parking mesto za osobe sa posebnim potrebama.

Podsetimo, u prethodna tri pokušaja, zahtevi Beograda na vodi za dobijanje lokacijskih uslova za gradnju na prostoru Beogradske autobuske stanice odbijani su mahom zbog tehničkih nedostataka u dokumentaciji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari