Komesar Evropske unije za zaštitu životne sredine Stavros Dimas oštro je kritikovao Nemačku koja trenutno predsedava Unijom, zbog manjka interesovanja povodom problema klimatskih promena, objašnjavajući da Berlin potkopava međunarodne napore za rešavanje problema.
„Veliki broj drugih zemalja bliže su ciljevima Protokola iz Kjotoa, na primer Velika Britanija i Švedska.
Komesar Evropske unije za zaštitu životne sredine Stavros Dimas oštro je kritikovao Nemačku koja trenutno predsedava Unijom, zbog manjka interesovanja povodom problema klimatskih promena, objašnjavajući da Berlin potkopava međunarodne napore za rešavanje problema.
„Veliki broj drugih zemalja bliže su ciljevima Protokola iz Kjotoa, na primer Velika Britanija i Švedska. Ali, tu su i druge zemlje koje se kriju iza Nemačke“, izjavio je Dimas u nedelju u intervjuu za nemački list Bild. „Samo onda kada Nemačka sa svojih lepih govora pređe na delo ostale zemlje više neće moći da se kriju. Ukoliko Berlin blokira napore, ostale zemlje Evrope ne sarađuju. A ukoliko Evropa ne sarađuje, onda ne sarađuju ni ostale zemlje sveta. U tom slučaju postoji mogućnost da i mi ostali spakujemo svoje kofere“, dodao je Dimas.
Vlada Savezne Republike Nemačke postavila je pitanje zaštite životne sredine kao jedan od glavnih prioriteta svoje agende. Ipak, Berlin se protivi predlogu o smanjenju emisije štetnih gasova u periodu od 2008. do 2012, kao i planu komisije za uvođenje opšte redukcije emisije štetnih gasova kod automobila, insistirajući da se veličina vozila mora uzeti u obzir. Predlog komisije, koji će najverovatnije biti obelodanjen sutra, ima za cilj smanjenje emisije ugljen dioksida na određenu količinu grama po kilometru do 2012. Taj predlog nije popularan u Nemačkoj, zemlji s najvećom automobilskom industrijom u Evropi, u kojoj su najbolje prodavani luksuzni automobili ujedno i najveći zagađivači životne sredine.
„Ja podržavam dalje napore da se smanji emisija ugljen dioksida, koju proizvode automobili. Nama su potrebni ambiciozni, ali drugačiji planovi za redukciju, za različita tržišta i različite automobile“, izjavila je nemačka kancelarka Angela Merkel za nemački list Bild. Dimas se zalaže za uvođenje obaveznih pravila i smanjenje na 120 grama po kilometru do 2012.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.