Kampanja zagovaranja kopanja litijuma u Srbiji je u zenitu, ako se uzme podatak do kojih je došao BIRODI.
Biro za društvena istraživanja je objavio podatak da je za svega 24 dana, od 01. jula do 24 jula reč „litijum“ pomenuta čak 809 puta na televizijama sa nacionalnom frekvencijom.
To znači da je na dnevnom nivou reč „litijum“ pomenuta preko 37 puta.
Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović za Danas kaže da ova brojka ukazuje prisutnost zagovaranja otvaranja rudnika litijuma u dolini Jadra.
„Ovaj nalaz je rezultat izjava pre svega državnih funkcionera i analitičara koji zagovaraju kopanje litijuma. I dalje imamo tren izostanka dijaloga, a prisutnosti zagovaranja otvaranja litijuma. Izostaje dijalog, a bez njega se postojeći rovovi i stereotipi neće ukinuti što stvara toksičan ambijent koji nikome ne ide na ruku. Odgovornost za ovu situaciju snosi pre svega Rio Tinto, koji nije imao adekvatnu komunikacionu strategiju prema građanima, a bez koje neće moći lako da dobije sredstva koja namerava da traži za svoje projekte od strane EBRD-a i Svetske banke. Zato i imamo ovo ‘uskakanje’ državnih funkcionera koji ‘peglaju’ negativan stav građana prema Rio Tintu“, kaže za Danas Zoran Gavrilović.
Početkom ovog meseca BIRODI je izneo podatak da je prvih osam dana jula reč „litijum“ pomenut 313 puta, dok je tokom celog juna ista tema pomenuta ukupno 330 puta.
Gavrilović je tada za televiziju N1 rekao da se kampanja o pozitivnim efektima iskopavanja litijuma u medijima naklonjenim vlasti „zahuktala“ posle protesta protivnika projekta „Jadar“ u Loznici.
Po njegovim rečima, podaci iz monitoringa Biroa za društvena istraživanja pokazuju da je kampanja zagovaranja iskopavanja litijuma putem medija intenzivno počela 2. juna, jer je u maju mesecu, pre junskih izbora „litijum“ u medijima sa nacionalnom frekvencijom pomenut svega 37 puta, a danas se toliko puta pomene na dnevnom nivou.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.