U periodu od 1. decembra 2020. do 31. januara 2021. godine, predsednik Srbije Aleksandar Vučić pozitivno je predstavljen u informativnom programu televizija sa nacionalnom frekvencijom 82,6 odsto vremena, dok u negativnom kontekstu uopšte nije pominjan, pokazuje analiza Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Kako je preneo portal Nova.rs, Vučić je u centralnim informativnim emisijama na RTS, Pinku, Prvoj televiziji, B92, Hepi i N1 pozitivno predstavljen 82,6 odsto vremena, 12,3 odsto neutralno i svega 5,1 negativno.
U pozitivnom tonu Vučić je najviše predstavljen na televiziji Pink sa čak 97,7 odsto, sledi RTS sa 91,1 odsto, TV Prva i B92 sa 91, Hepi sa 90 odsto, dok je na televiziji N1 u pozitivnom tonu predstavljen 7,8 odsto.
Na svih pet televizijskih stanica sa nacionalnom frekvencijom Vučić praktično nije predstavljen u negativnom tonu, dok na N1 taj procenat iznosi 37,8.
Predsednik Srbije je u analiziranom periodu najviše govorio o temama vezanim za koronavirus (23,7 odsto), spoljnoj politici (11,8 odsto), vojsci i policiji (10,3 odsto), infrastrukturi (8,6 odsto) i ekonomiji i stranim investicijama (8,2 odsto).
O evrointegracijama je govorio samo 1,4 odsto posmatranog vremena, gotovo koliko i o sportu (1,1 odsto).
Najmanje vremena u svojim izjavama Vučić je posvetio kulturi (0,4 odsto), obrazovanju i državnoj upravi i javnom sektoru.
Komentarišući rezultate analize, izvršni direktor BIRODI Zoran Gavrilović ocenio je da je očigledno da je počela „neformalna predsednička kampanja“.
„Rezultati pokazuju da je pet televizija sa nacionalnom frekvencijom postalo samo propagandni alat predsednika Srbije. Ovo je prostor i obaveza REM da reaguje, jer se ovakvim izveštavanjem krši pravo građana garantovano članom 51 Ustava Srbije na objektivno, blagovremeno i tačno informisanje, odnosno krši se Zakon o javnom informisanju“, ocenio je Gavrilović.
Dodao je da po podacima BIRODI, bivši predsednici Srbije Boris Tadić i Tomislav Nikolić „nikada ni izbliza nisu predstavljani na pozitivan način“ kao što je to sada slučaj sa Vučićem.
„BIRODI je radio monitoring i 2012. godine i procenat pozitivnog predstavljanja Tadića u predizbornoj kampanji iznosio je 72 odsto, a Nikolića 66 odsto. Ali, tada smo bili u zvaničnoj izbornoj kampanji. Vučić je od 2014. godine kada je postao premijer preuzeo potpunu medijsku dominaciju. On je centralni akter medija. Od njega ne vidite ništa drugo“, naveo je Gavrilović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.