Učenici koji su u junu polagali završni ispit ostvarili su u proseku bolji rezultat od prethodne generacije, pokazuje analiza Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Prosečno postignuće učenika na testu iz matematike, izraženo u bodovima iznosilo je 12,50 što je za 10,6 odsto više u odnosu na prosek u školskoj 2019/2020. godini.
Na testu iz maternjeg, odnosno srpskog jezika đaci su u proseku imali 13,37 bodova, što je poboljšanje za 17,6 odsto, dok je prosečan broj bodova na kombinovanom testu iznosio 14,82, što je za 4,4 odsto više u odnosu na godinu dana pre toga.
Prema podacima iz izveštaja o rezultatima završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja i vaspitanja u školskoj 2020/2021. godini, analiza je obuhvatila 64.043 učenika koji su u junu polagali završni ispit.
Više od polovine zadataka iz matematike rešilo je 68,4 odsto učenika, na testu iz maternjeg jezika 76,5 odsto, a na kombinovanom testu 86,7 odsto.
Analiza postignuća na završnom ispitu ukazuje da učenici koji imaju bolji opšti uspeh ostvaruju i bolje rezultate na sva tri testa, dok bolje rezultate od proseka ostvaruju učenici nosici Vukove diplome, piše u izveštaju.
Na kraju osmog razreda osnovne škole odličan uspeh ostvarilo je 43,2 odsto učenika, dovoljan uspeh je imalo svega 1,2 odsto učenika, 34,1 odsto je bilo vrlodobro, a 21,5 odsto njih ostvarilo je dobar uspeh, navodi se u izveštaju Zavoda.
Prosečan opšti uspeh u osmom razredu iznosi 4,12. Osmi razred je sa prosečnom ocenom 5,00 završilo 12.256 učenika, odnosno, 19,1 odsto.
Podaci pokazuju i da je 8.886 đaka, odnosno 13, 9 završilo osnovnu školu kao nosilac Vukove diplome, što je približno na istom nivou kao i prethodne školske godine, kada je taj procenat iznosio 13,8 odsto.
U testu iz matematike koji se u junu našao pred učenicima bilo je šest zadataka otvorenog tipa i učenici su bili u obavezi da navedu postupak rešavanja, dok se od učenika u 14 zadataka očekivalo da izaberu tačan odgovor od nekoliko ponuđenih.
Test iz maternjeg jezika imao je devet zadataka osnovnog nivoa, sedam srednjeg nivoa, a četiri je bilo naprednog nivoa.
Kada je reč o zadacima u kombinovanom testu svi zadaci su bili zatvorenog tipa, takozvani zadaci višestrukog izbora, kao i povezivanje u tabeli. Inače, ovaj test se sastoji od 20 zadataka iz pet nastavnih predmeta (fizika, hemija, biologija, geografija i istorija).
U testovima je odnos zadataka sa različitih nivoa postignuća bio ravnomerno raspoređen.
Na testu iz maternjeg jezika i kombinovanom testu bilo je više zadataka zatvorenog tipa u odnosu na test iz matematike.
U testu iz matematike bilo je više otvorenih zadataka nego u druga dva testa, što je moglo uticati na učenička postignuća.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.