Evropska komisija zatražila je od vodećih ljudi u štampanim medijima da joj podnesu ocene o budućnosti tog sektora koji se suočava sa rastućim izazovima novih tehnologija, preneo je juče Evropski novinarski centar (EJC). U navodima Evropske komisije navodi se da će te ocene pomoći Komisiji da formira nacionalnu i evropsku politiku i da pruži uputstva o tome kako odgovoriti na izazove kao što su pad prihoda od reklamiranja i prelaz na besplatne internet publikacije. Takvi koraci trebalo bi da predstavljaju značajno sredstvo u borbi za spas novina.

Komisija je ocenila da novinska izdavačka industrija obezbeđuje oko 700.000 radnih mesta u oko 80.000 kompanija širom EU. Pored njihovog ekonomskog značaja srednja i mala preduzeća u novinarstvu (koji zapošljavaju manje od 250 ljudi i imaju godišnji promet ispod 50 miliona evra) igraju ključnu ulogu u civilnom društvu, istakla je Komisija, kako prenosi ECJ. „Dinamični sektor štampanih medija je važan za obezbeđenje slobode štampe i pristup raznim kulturama“, navodi se u saopštenju Komisije u kome je zatražila da joj se dostave ocene o stanju u toj oblasti.

Sektor štampanih medija suočen je sa recesijom zbog pada prihoda od reklama i prolazi kroz duboke strukturne promene zbog toga što nove tehnologije transformišu medijsko okruženje, navodi Komisija. Prema preliminarnim procenama prihod od reklama je pao za 9,0 odsto u Irskoj u periodu između marta prošle i marta ove godine, dok je u istom periodu bio niži za 3,7 odsto u Francuskoj, za 16,12 odsto u Španiji i za 12 odsto u Britaniji, i Komisija ocenjuje da će negativni trend da se nastavi u ostatku godine. Očekuje se da će rezultati analize stanja u tom sektoru na osnovu dostavljenih procena biti dostupni do sredine ove godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari