Brajović: Neozbiljne tvrdnje N1 1Foto: MC

Posle saopštenja N1 da Ministarstvo priprema izmenu zakonske regulative tako da kablovski distributeri više ne mogu da budu i proizvođači medijskog sadržaja, sa ciljem da se ovoj televiziji „onemogući rad“, državni sekretar Nino Brajović ocenjuje da su te tvrdnje neozbiljne, ali i da takav tržišni model jeste bolji.

Jugoslav Ćosić, direktor programa TV N1, koja je u vlasništvu SBB, najpre je na Tviteru objavio ova saznanja.

Posle nekoliko dana N1 u zvaničnom saopštenju navodi da je namera ministarstva da se N1 razdvajanjem od investitora dovede u nemoguće uslove opstanka „i da se novim uslovima dodatno ograniče medijske slobode u Srbiji, koje su ionako ugrožene“.

Brajović, međutim, za Cenzolovku kaže da su ove tvrdnje „neozbiljne“, da ne zna šta će radna grupa za izradu Medijske strategije dogovoriti, ali i da smatra da jeste bolje odvojiti distributere od proizvođača.

„Gospodin Ćosić je najpre lansirao tvit da Ministarstvo kulture novom Medijskom strategijom želi da ‘eliminiše N1’ na šta sam odgovorio, a i sada ponavljam da je to neozbiljna tvrdnja“, precizirao je Brajović.

Strategije se donose radi definisanja razvojnih ciljeva i pravaca razvoja u nekoj oblasti, objasnio je Brajović i naglasio da Srbija nije i neće biti zemlja u kojoj se Strategije razvoja sistema javnog informisanja donose radi „eliminisanja“ nekog medija.

Prema njegovim rečima, zanimljivo je da, iako radna grupa za izradu strategije nije ni formirana, već stiže tvrdnja da joj je cilj „eliminisanje“ nekog medija.

Radna grupa za izradu strategije svakako treba da se bavi zaštitom medijskog pluralizma, a preovlađujuća praksa je da kablovski operatori distribuiraju, a ne da proizvode medijski sadržaj, ocenio je Brajović.

On je pdosetio da je , posle javne rasprave o Zakonu o javnom informisanju i medijima, u decembru 2013. godine, u članu 46. Zakona usvojena formulacija da „izdavač medija ne može se istovremeno baviti i distribucijom medija“.

„Nije mi poznato ko je i sa kakvim razlogom kasnije promenio član 46. i omogućio da distributer, preko povezanog pravnog lica, bude i proizvođač medijskog sadržaja“, napomenuo je Brajović.

Do tada se i RTS, osim proizvodnjom medijskog sadržaja, bavio distribucijom signala ostalih zemaljskih komercijalnih televizija. Zakon je prinudio RTS da iz svog sastava izdvoji emisionu tehniku i tada je formirano nezavisno preduze?e Emisiona tehnika i veze, rekao je Brajović.

On smatra da je prednost vlasničkog odvajanja distribucije signala od proizvodnje medijskog sadržaja u tome da distributer ne bude u poziciji da favorizuje svoje medijske sadržaje, što posebno važi za operatere koji imaju dominantan položaj na tržištu.

Upitan šta će biti sa kablovskim televizijama poput N1, čiji je proizvođač ujedno i njihov distributer, ukoliko se zakonska regulativa izmeni na taj način, Brajović je odgovorio da ne želi da prejudicira regulativu, pa prema tome ni posledice.

Prema njegovim rečima, kablovski operator SBB, osim TV N1, preko povezanog pravnog lica vlasnik je i kanala Sport klub, Sinemanija, Lov i riboliv, Ultra, Grand, dok je Telekom Srbija koji pruža medijske usluge kroz IPTV platformu istovremeno većinski vlasnik sportskih kanala Arena. Kopernikus je, takođe kablovski operator, ali i proizvođač medijskog sadržaja, zaključio je Brajović.  

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari