U Ujedinjenom Kraljevstvu pokrenuta je inicijativa za zabranu reklama koje podržavaju rodne stereotipe i ismevaju osobe koje se ne uklapaju u zadate rodne uloge.
Naime, analize su pokazale da rodni stereotipi u oglasima idu na štetu deci i odraslima jer ograničavaju njihove životne odluke kao i načine na koje percipiraju sebe i druge. Stoga će UK doneti niz odluka kojima će pooštriti standarde oglašavanja i reklamiranja proizvoda. Tako više neće biti dozvoljene reklame u kojima, na primer, svi ukućani prave lom dok majka jedina preuzima odgovornost za pospremanje, ili one u kojima se devojčice prikazuju kao manje sposobne. Na meti će biti i reklame sa preterano mršavim modelima, kao i one u kojima se žene objektivizuju i seksualizuju.
Pravne olakšice za transrodne osobeDruga novina u Velikoj Britaniji odnosi se na pravni protokol kod promene oznake pola. Kako je najavila ministarka ravnopravnosti Justine Greening, za pravno priznanje roda više neće biti potrebna potvrda o dijagnozi rodna distrofija, već samo dokaz da osoba živi u drugom rodnom identitetu najmanje dve godine. Tako transrodne osobe više neće morati da prolaze kroz medicinske i psihološke tretmane u kojima lekari/ke odlučuju o tome imaju li one pravo na promenu polne oznake u dokumentima, nego će to biti isključivo odluka pojedinca/ke. Ovom predlogu, koji još nije usvojen, protive se britanske konzervativne struje koje se boje da će na taj način biti suviše lako promeniti pol.
Tekst je nastao u okviru projekta koji je sufinansiran iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.