Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da komentari i izjave glumca Sergeja Trifunovića ne mogu da se nazovu komunikacijom i da se po njenom mišljenju takvo obraćanje može nazvati vređanjem.
„Ono što radi Sergej Trifunović nikako ne može da se zove komunikacija. Jedino ime za to je vređanje“, kazala je Brnabić novinarima.
On je navela da je i sama bila i jeste „na dnevnoj bazi meta napada i svakovrsnih vređanja“.
„Jedino što bih rekla je da za mene to nije građanska Srbija, ni slobodna, ni pristojna Srbija. Mi ćemo se boriti protiv toga i ukazivaćemo da takav način komuniciranja nikada nije u redu i da ni prema kome nije u redu, bez obzira da li se zove Ana Brnabić, Igor Mirović ili se zove Sergej Trifunović“, rekla je premijerka.
Ona je rekla da će i nadalje promovisati komunikaciju, a ne vređanje.
Brnabić je ocenila kao „neverovatno“ povlačenje paralele između predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je „izabran slobodnom voljom građana i to većinski“ sa Adolfom Hitlerom kao čovekom koji je personifikacija najvećeg zla čovečanstva.
Ona je navela da je Sergej Trifunović „u još jednom neuspešnom pokušaju da bude duhovit“ uvredio svesno ili nesvesno hiljade ljudi u Srbiji i milione građana širom sveta koji su bili žrte nacističkog režima Adolfa Hitlera.
„Mislim da posebno treba biti oprezan kada se govori o istorijskim paralelama“, rekla je premijerka i izrazila nadu da će diskurs javne komunikacije biti promenjen.
Govoreći o izradi Medijske startegije, ona je rekla da je Vlada Srbije posvećena tom zadatku i da očekuje da će rad na izradi tog dokumenta biti nastavljen.
Ona je rekla da je tražila da se što pre organizuje još jedan sastanak s radnom grupom koja radi na izradu medijske strateghije da bi videla da li se nastavlja rad na izradi tog dokumenta ili su medijska i novinarska udruženja napustila samo Koordinaciono telo i tim za dijalog.
„Sledeći korak je javna rasprava i činimi se da bi bilo neozbiljno da ljudi koji su napravili prvi nacrt medijske strategije ne učestvuju u javnoj raspravi upravo o tom nacrtu“, kazala je ona.
Brnabić je ponovila da je Vlada Srbije posvećena poboljšanju medijske scene u Srbiji.
„Nije lako rešiti probleme koji postoje više od decenije. Mislim da je nasleđena potpuno devastirana medijska scena, što najbolje pokazuje izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije iz 2011. koji kaže da su mediji u Srbiji u potpunosti u političkoj kontroli i potpuno devastirani, a novinari u Srbiji uniženi i poniženi“, rekla je premijerka.
Ona je ocenila da je rad na poboljšanju medijske scene u Srbiji kompleksan problem, za čije rešavanje će biti potrebno vreme kako bi se dobili rezultati, o čemu je, kako je dodala, govorio i predsednik Aleksandar Vučić na skupu u Davosu „Sloboda medija u krizi“.
„Ukoliko su predstavnici medija pažljivo slušali to obraćanje i ukoliko su dobronamreni izvućiće pozitivne i pametne poruke iz toga obraćanja“, ocenila je Brnabić.
Nova medijska strategija trebalo je da bude gotova do kraja 2018. godne, ali Nacrt tog dokumenta još nije objvljen.
Vlada je u oktobru formirala radnu grupu za izradu nacrta strategije o razvoju sistema javnog informisanja u narednih pet godina i koordinacione grupe za saradnju s medijima u Srbiji, čiji je jedan od ciljeva bio unapređenje unapređenje odnosa sa medijima i rešavanje otvorenih pitanja.
Radnu grupu 28. decembra je napustila Koalicija novinarskih i medijskih udruženja koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), Lokal pres i Asocijacija onlajn medija (AOM) zato što nijedan od konkretnih i oročenih zahteva novinarskih i medijskih udruženja nije ispunjen, a istovremeno se situacija na medijskoj sceni iz dana u dan pogoršava.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.