Brnabić prebrojava naslovnice umesto da radi svoj posao: Sagovornici Danasa o "novom hobiju" premijerke 1Foto: Beta/Vlada Srbije/Slobodan Miljević

Premijerka Ana Brnabić na Tviteru je objavila svoju verziju “raskrinkavanja” pa je prebrojala i izračunala koliko se to puta pojavio Aleksandar Vučić na naslovnoj strani našeg lista i Nove, targetirajući ponovo nezavisne medije kao “tajkunske”.

„U utorak sam obećala da ću u narednih 48 sati pokazati da je Aleksandar Vučić najčešće na naslovnim stranama tabloida Danas i Nova, a ne nekih drugih. Mi iz SNS-a držimo reč. U 2023, Aleksandar Vučić je bio na neverovatnih 85 odsto naslovnih strana Danasa i čak 77 odsto Nove! Ubedljiva pobeda! Sve čestitke“, napisala je Ana Brnabić na Tviteru.

Ona je na svom Tviter nalogu objavila video u kom se navodi da se predsednik Srbije Aleksandar Vučić češće pojavljuje na naslovnim stranama listova Danas i Nova, nego na naslovnicama prorežimskih tabloida.

Brnabić je ocenila da je „besmisao ‘bomba’ naslova u tim listovima zapanjujući“ i najavila da će pokazati da je Aleksandar Vučić najčešće na naslovnim stranama upravo ova dva lista.

Kako se dodaje u video snimku, Vučić je bio na 62 odsto naslovnih strana prorežimskog tabloida Informer, i 40 odsto naslovnih strana prorežimskog tabloida Alo.

„Toliko o diktaturi i medijskom mraku. Jedini zaključak je da tajkunski mediji za svoj tiraž mogu da se zahvale isključivo Aleksandru Vučiću“, poručeno je u videu koji je premijerka objavila.

Ova nova ofanziva predsednice Vlade na nezavisne medije desila se posle objave portala „Raskrinkavanje“ kako se u pet domaćih tabloida (Informer, Srpski telegraf, Večernje novosti, Alo i Kurir), Aleksandar Vučić u minuloj godini na naslovnim stranama pojavio 851 put.

Sem što se jedini pojavljivao tokom cele godine na naslovnim stranama, kontekst je gotovo uvek bio pozitivan i tek ponekad neutralan.

Političkog analitičara Duška Radosavljevića brine to koliko imamo nekompetentnu osobu za predsednicu Vlade.

Umesto da vodi politiku, kako to Ustav i prateći propisi nalažu, više uživa u poziciji portparola vladajuće partije i Vučića lično, smatra on.

“Samim tim ona obesmišljava prvoklasnu političku funkciju u državi, pa i politiku. Vi morate biti predvodnik i lider po pozitivnim stvarima u državi i ne možete se pratvarati u narikaču koja će stalno ići i aminovati ono što vrhovnik kaže. Idolopoklonstvo možete da upražnjavate privatno, dok se u javnoj sveri od vas očekuje da budete lider i vodite zemlju. Na ovaj način ona ugrožava i bezbednost ljudi koji se ozbiljno bave svojim poslom”, rekao je Radosavljević.

Ističe da je ono od čega sve kreće „manijakalna egocentričnost u političkom nastupu predsednika Republike i želji da bude na svim televizijama i portalima, a sada mu smeta što i nezavisni mediji uvažavaju njegovu želju da se nađe i na njihovim naslovnim stranama“.

“Sa dobrom fotografijom i karikaturom najlakše se vidi da je car odavno go. Nervoza je velika zato što postoje vrlo čestiti novinari koji znaju da ubodu gde treba. Onda razni Vulini i uveoci krenu da vređaju i zastrašuju. Nezavisna medijska scena se još jednom pokušava dovesti pod kontrolu, ali mislim da je to jalov posao” nastavlja analitičar.

Vladimir Beljanski, predsednik Advokatske komore Vojvodine, kaže da je za predsednika države normalno da zauzima najviše mesta u javnim medijima, pogotovo što je prisutan u svim medijima, pa tako i u onima koji ga češće kritikuju nego hvale.

“Jedno je biti javna ličnost poput predsenika države koji je u obavezi da trpi negativne kritike, a drugo je kada se očigledne uvrede odnose na pojedice koji nisu na takvom ili sličnom položaju. Statistika te vrste koji je iznela premijerka, nije začuđujuća i smatram da takva izjava predstavlja određeni vid pritiska na medije”, rekao je Beljanski.

Radosavljević podseća i na “gromopucateljski usklik” kada je Ana Brnabić došla na čelo Vlade. Mnogi su se nadali kako će doći do rodne i značajne emancipacije LGBT populacije. Ali to se, ističe, nije desilo.

Kako kaže Nedim Sejdinović, nekadašnji predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Brnabić izgleda i nema pametnijeg posla nego da prebrojava naslovnice nezavisnih medija.

Da je analizirala režimske medije, misli da bi situacija u pogledu „Vučićeve pojavnosti bila neuporedivo drastičnija“.

„Najnormalnija je stvar na svetu da pažnja javnosti, one kritične, bude usmerena ka čoveku koji je – potpuno neprikriveno – preuzeo sve poluge moći u svoje ruke. Uzgred, u tome su mu pomogli mediji koje plaća i drži pod kontrolom: u pitanju je udruženi poduhvat koji je imao za cilj stvaranje „kulta ličnosti“, sluđivanja građana, razaranja društva i institucija te uspostavljanja autoritarnog rijaliti-sistema“, kaže Sejdinović.

Jasno je, dodaje, i da „svojim gestom prebrojavanja naslovnica“ Brnabić targetira novinare nezavisnih medija, indirektno pozivajući građane da se obračunaju sa njima, što joj nije prvi put.

Druga stvar je da ona želi da pošalje poruku kako su mediji u Srbiji podeljeni na dva sektora – ako ovi režimski nisu baš najbolji, i ovi nezavisni su ostrašćeni i neprofesionalni.

Treći aspekt je, smatra, opet autoviktimizacija, kao jedan od ključnih elemenata Vučićeve propagande, “on je čovek na putu isusovskog dobra protiv kojeg su se udružili svi nečastivi”.

„Da li je akcija oko Vučićevićevog „zatvora“, klipa na Pinku i Brnabićkinog istupa koordinisana ili nije, teško je zaključiti, ali to apsolutno nije isključeno. Sve ovo samo kazuje da vlasti ne pada na pamet da, u kontekstu donošenja novih zakona, bilo šta na medijskoj sceni promeni na bolje. Promene se mogu očekivati samo na gore, a pred profesionalnim medijima u zemlji su, po svemu sudeći, teška vremena. Sreća pa su međunarodne okolnosti takve pa, bar u ovom trenutku, nije realno da nas ganjaju po ulicama, cipelare i hapse“, kazao je Sejdinović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari