Masovno širenje mobline telefonije imalo je dalekosežen posledice po svet telekomunikacija. Ipak, činjenica da dosta građana danas u džepovima nosi moćne računare nije dovela do izumiranja fiksne telefonije, pa čak i nekih usluga za koje bi čovek očekivao da su ostale u 20. veku.
To je slučaj sa uslugom „Tačno vreme“ i „Uslugom buđenja“ koje su deo standardne ponude kompanije Telekom Srbija.
Kako nam je rečeno iz Telekoma, u 2021. godini, za uslugu “Tačno vreme” ( broj 195) realizovano je 489.546 poziva. Slična statistika beleži se i ove godine gde je zaključno sa mesecom junom realizovano 252.179 poziva.
Što se tiče “Usluge buđenja”, (broj 19811) prošle godine građani su 110.178 puta tražili pomoć da ustanu u određeno vreme. Zaključno sa junom ove godine, kako navode iz Telekoma, realizovano je 50.305 poziva.
Mediji su preneli vest da je Francuska, zemlja koja je prva uvela uslugu „glasovni sat“ u četvrtak 30. juna, nakon 89 godina ukinula tu uslugu. Kako je istakla državna telefonska kompanije, usluga koja je koštala 1,5 evra je ukinuta jer u eri pametnih telefona za nju nije bilo interesovanja.
Pre nego što je usluga „glasovnog sata“ uvedena 1933. godine, zaposleni u pariskoj opservatoriji su lično se javljali na pozive i davali informacije o tačnom vremenu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.