Budućnost televizije je u proizvodnji sadržaja 1Weekend Media festival u Rovinju Foto: Siniša Obrenić (2019)

Televizija jeste sahranjena pre 10 godina, ali smo mi našli način kako da se transformišemo, postali smo proizvođači sadržaja koji prodajemo drugim provajderima, rekao je vlasnik Pink grupe Željko Mitrović.

On je na panelu pod nazivom “Televizija – Povratak otpisanih ili kako doživjeti stotu” u okviru 12. Weekend Media festivala u Rovinju, na kom je tema bila budućnost televizije u vremenu ekspanzije drugih medija, istakao da, za razliku od perioda od pre 10 godina, kada je u prihodu televizije udeo oglašavanja bio gotovo stoprocentan, on danas ne čini ni 30 odsto prihoda, a da ostalo dolazi od produkcije i prodaje programa.

Direktor hrvatske Nova TV Dražen Mavrić za ove brojke rekao je da su “kuriozitet”, te istakao da se prihodi ove hrvatske TV stanice sastoje od 80 odsto koji dolaze iz oglašavanja, a da 20 odsto čine “ostali” prihodi.

“Naravno da nas fragmentacija tržišta tera na to da ostvarujemo i dodatne prihode, sadržaj će biti jedan od ključnih pokretača novih prihoda”, rekao je Mavrić.

Direktor slovenačke POP TV Pavel Vrabec kazao je da je u njihovom slučaju odnos advertajzinga i ostalih prihoda 70:30.

“Iz godine u godinu advertajzing nam je opao za 20 odsto. U toj situaciji nije lako preživeti, moraš proizvoditi bolje, ne samo u smislu kvaliteta, nego i u količini”, kazao je Vrabec.

Oni su se osvrnuli i na neizvesnu budućnost reklamnih agencija, a Mitrović je naveo da, kao što kod oglašavanja na Guglu ili Fejsbuku više nije potreban posrednik, budućnost marketinga leži u direktnoj softverskoj prodaji.

“Agencijski posao će nestati u smislu media planiranja, već sada postoje softveri, mi upravo implemetiramo jedan, na kojem svaki klijent može samostalno da napravi svoj media plan i kasnije aplouduje sadržaj”, rekao je Mitrović.

Učesnici su se složili da agencije mogu opstati jedino ukoliko se transformišu kreativnom smislu – u pravcu veće proizvodnje sadržaja. Vrabec i Mitrović su naglasili da je veliki izazov za TV stanice i velika disperzija uskoprofilisanih programa.

“Mi smo, recimo, našli dobar model kako se s time borimo, tako što kada god se pojavi neki novi kanal – mi odgovorimo sa dva nova”, rekao je i dodao da u okviru Pink grupe trenutno ima oko 60 kanala.

Uspeh ovih kanala u smislu šera, kako je dodao, zavisi od kvaliteta sadržaja i snage brenda, te bi ovaj eksperiment bio znatno teže izvodljiv sa novim kablovskim kanalima koji se tek “probijaju”.

Na doskočicu moderatora da se Pink doživljava kao televizija sa dva rijalitija, jedan – Zadruga, a drugi Vučić, Mitrović je odgovorio da, to što je Pink “vrlo namerno” provladina televizija se pokazalo kao “dobra stvar”, iz razloga što je “tržište u Srbiji duplo poraslo, potrošačka moć duplo porasla, plate su veće – približavamo se Srbiji, a uskoro ćemo prestići i Crnu Goru”.

“Kada sam pre osam godina sedeo ovde, ja sam imao duplo slabiji rezultat od Mavrića i Vrabeca”, istakao je Mitrović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari