Budućnost davanja su građani i fondacije, zaključak je istraživanja o filantropiji, po kome više od 30 odsto građana prepoznaje istaknute pojedince kao one koji najviše daju za opšte dobro, a čak 46 odsto građana spremno je da donira domaćoj fondaciji.
Građani se, kako se navodi u saopštenju, nalaze na drugom mestu, kao oni koji najviše daju sa čak 22 odsto, dok je ovaj procenat za državu i državne institucije duplo manji i iznosi svega 11 odsto.
Trag fondacija i Koalicija za dobročinstvo organizovali su prvu godišnju Nacionalnu konferenciju o filantropiji: Budućnost davanja, uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), na kojoj je prezentovano je i istraživanje javnog mnjenja o filantropiji.
Građani su prepoznati kao važan činilac u davanjima za opšte dobro. Preko polovine građana i građanki Srbije veruje da „kada bi svako dao onoliko koliko može, mogla bi se prikupiti dovoljno velika svota koja bi znatno pomogla promenama na bolje“.
„Istraživanja o stanju filantropije u Srbiji ukazuju na to da su građani i kompanije sve spremniji da doniraju za opšte dobro i podrže inicijative u svojim zajednicama. Drago nam je što se stvaraju uslovi da se, kroz privatno-javna partnerstva, pokrene dijalog o izgradnji pravnog i fiskalnog okvira koji će podržati davanja za opšte dobro, što će pružiti dodatni podsticaj ovim pozitivnim filantropskim trendovima”, rekla je Biljana Dakić-Đorđević, izvršna direktorka Trag fondacije.
Iako su domaće fondacije izložene negativnim kampanjama i pritiscima, 46 odsto građana kaže da je spremno da donira domaćoj fondaciji, što dokazuje da su prepoznate kao organizacije od poverenja, dok je čak 65 odsto ljudi čulo za neku od domaćih fondacija. Sa druge strane, 9 odsto građana veruje da domaće fondacije daju najviše za opšte dobro, a neposredno iza njih nalaze se strane fondacije, sa 8 odsto građana koji u to veruju.
Tokom trajanja konferencije jedna od ključnih sesija će se baviti osnivanjem i radom Saveta za filantropiju pri kabinetu Predsednice Vlade Srbije, koji ima za cilj stvaranje podsticajnog okruženja za pružanje dobročinstva i daljeg razvijanja filantropske infrastrukture i kulture davanja. Pored toga, jedna od tema konferencije biće i posebno aktuelna tema u vezi sa kombinovanjem filantropije i investitorskog pristupa.
Tokom konferencije održava se i Sajam filantropskih usluga, na kome različite nevladine organizacije predstavljaju svoje aktivnosti.
Istraživanje prezentovano na konferenciji sprovedeno je na celoj teritoriji Srbije u periodu od 24. oktobra do 5. novembra ove godine na nacionalno reprezentativnom uzorku, a sprovela ga je agencija Ipsos.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.