Zaista je vredno pažnje u današnjem „dobu informacija“ kada jedna lokalna ideja, zahvaljujući svojim potencijalima i savremenim komunikacijskim alatima, za kratko vreme stekne veliki broj podržavalaca, kao što je to pošlo za rukom časopisu “Sidža“.
Sa „Sidžom“, suočeni sa gubitkom neke prepoznatljivije ličnosti, oseti se potreba i krene sa pokušajem „da neke ljude i neka vremena otrgnemo od zaborava“…
„Preselio se“, krajem oktobra prošle godine, Milorad Pertović – „Kimi-Legenda-Badža“ sa njemu dragih ulica i trgova grada na obalama Ibra, u neku nebesku ulicu „Kraljevačkih muzičara“.
Pridružio se tamo gore, na nekom valjda boljem mestu, kolegama muzičarima Lazu, Drašku, Čombetu, Bobiju… koji su zajedno sa njim obeležili jednu muzičku epohu Kraljeva.
Onog Kraljeva koje je, muzičkoj sceni i estradi nekadašnje Jugoslavije i današnje Srbije podario desetine i desetine vrsnih muzičara različitih žanrovskih pravaca, od opere, narodnjaka, džezera, rokera…
Potvrdu da dobri Kimijev duh ne miruje ni posle fizičkog rastanka od njega Kraljevo je dobilo odmah po održavnju njegovog četrdesetodnevnog parastosa kada je grupa njegovih prijatelja, okupljena, na piću „Kimiju za dušu“, u kafeu „Aleksandar“, došla do ideje da treba, na neki način, sačuvati od zaborava taj dobri i prepoznatljivi duh Kraljeva koga su Kimi i desetine njemu sličnih „kaldrmaša“ negovali, razvijali i pronosili širom planete zemlje, svojim delima i svojim dosetkama.
Inspirisani razgovorima vođenim „na piću Kimiju za dušu“, Jovan-Antonić – „Jova Ajova“ i Dragan Blagojević – „Džaro“ reagovali su nervom dizajnera i novinara…
Tako je Kraljevo 12. decembra 2019 godine dobilo „Sidžu“.
Sidža je žargonski sinonim za vreline leta na obalama Ibra, a ovom kreativnom dvojcu je poslužila za naslov časopisa o Kraljevčanima i Kraljevu, kao dobrodošla metafora usijanih emocija generacija kraljevčana koji pamte „bolje dane iz tamo nekih godina kada je Ibar bio najčistija reka, najbolja za letnja druženja“, a Kraljevo bilo centar nijhovog sveta.
I tako je, primereno duhu sadašnjeg vremena, najpre nastala Sidža Group, a gde drugde nego na Fejsbuku.
Kada je grupa za samo nekih desteka dana stekla preko 12.000 pratilaca, Joca i Džaro su shvatili da su „pogodili emociju“ i da zbog svih koji su odreagovali „na keca“ imaju obavezu da ideju razvijaju i unapređuju.
Kako su tvorci „Sidže“ ipak zanatski tradicionalisti, ideja je ubrzo sa društvenih mreža pretočena i „na papir “.
Tako je Kraljevo dobilo svoj časopis, svoju „Sidžu“, a danas je specil izdanjem „Sidže“ – „7 u jedan“ i promocijom u kafeu „Thrill bar galleru“ obeležena godišnjica nesvakidašnjeg časopisa o „duhu i dušama jednog grada“ koji opstaje zahvaljujući etuzijazmu tvoraca i grupe njihovih prijatelja, kraljevačkih preduzetnika, kojij im pomažu koliko i kad mogu.
Govori su na današnjoj skromnoj svetkovini izostali, ali su uručene zahvalnice medijima i neumornom hroničaru Kraljeva i saradniku „Sidže“ od prvog broja, doktoru ekonomskih nauka Milanu Matijeviću.
Nije moglo danas bez po koje čašice i puno emocija, ali i želja da „Sidža“ traje na radost desetina hiljada članova grupe na Fejsbuku i stotinak srećnika koji, jedanput mesečno, uspeju da se domognu štampanog primerka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.