Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević potvrdio je juče da Zastava pregovara sa Dženeral Motorsom o proizvodnji jednog od Opelovih modela automobila u Kragujevcu. On je pri tom napomenuo da u tim pregovorima, pored Zastave i Dženeral Motorsa, učestvuje i Vlada Srbije.

Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević potvrdio je juče da Zastava pregovara sa Dženeral Motorsom o proizvodnji jednog od Opelovih modela automobila u Kragujevcu. On je pri tom napomenuo da u tim pregovorima, pored Zastave i Dženeral Motorsa, učestvuje i Vlada Srbije. Radojević očekuje da Vlada vrlo brzo donese odgovarajuću odluku kako bi proizvodnja Opelovog modela u kragujevačkoj Fabrici automobila mogla da počne do polovine naredne godine. Pre početka proizvodnje, Zastava će na domaćem tržištu, kao što je to bio slučaj sa Fijatovim „puntom“, u Srbiji prodati određen kontingent tog modela Opelovog vozila, nakon čega će u ovdašnju Fabriku automobila stići oprema za njegovu proizvodnju.

Početna godišnja proizvodnja tri hiljade automobila

Mada Zoran Radojević juče nije želeo da precizira koji će se Opelov model proizvoditi u Kragujevcu, ni kolika će biti godišnja produkcija tog automobila u Zastavi, ovde je javna tajna da su Zastava i Dženeral Motors, između ostalog, već ugovorili i da se u početku poslovno-tehničke saradnje te dve auto-kompanije, ovde godišnje proizvodi 3.000 Opelovog modela „C“ klase. Ono što se ni među upućenijima još uvek pouzdano ne zna, jeste da li će se u Zastavi od sredine naredne godine proizvoditi „opel astra“ ili „opel vektra“. Ta poslovna tajna iz ugovora Zastave i Dženeral Motorsa biće odgonetnuta čim Vlada Srbije donese onu „odgovarajuću odluku“.

Radojević je juče rekao da će se u Zastavi proizvoditi Opelov model više, „C“, klase, koji neće biti konkurencija Fijatovom „puntu“, odnosno „zastavi 10“, koja je automobil srednje, to jest „B“ klase. Za razliku od „punta“,koji će se u kragujevačkoj verziji zvati „zastava 10“, Opelov model će se u Zastavi, kao što je naš list svojevremeno pisao, prozvoditi pod imenom te američko-nemačke kompanije. Proizvodnja će u početku biti namenjena domaćem tržištu. „Nećemo od Dženeral Motorsa kupiti licencu za produkciju Opelovog modela u Zastavi, već će se taj model kod nas proizvoditi pod nazivom opel. Ali, kad postignemo odgovarajuće rezultate u toj proizvodnji, ići ćemo dalje, korak po korak“, rekao je juče Radojević, nagoveštavajući osvajanje Opelovog modela automobila u Zastavi i njegov plasman na tržištima izvan Srbije.
On je potvrdio i da Zastava pregovara sa još nekim svetskim kompanijama o proizvpdnji još jednog, trećeg, inostranog modela u Fabrici automobila. „Zastava je uvek, odnosno do dolaska Slobodana Miloševića na vlast, u svom proizvodnom programu imala tri automobila. Radimo na tome da tako ponovo bude, i da 2009. godine, uz „zastavu 10″, imamo proizvodnju još dva modela automobila koji će biti konkurentni i na inostranim tržištima“, ističe Radojević. Podsetimo s ovim u vezi da Zastava već duže o uspostavljanju poslovno -tehničke saradnje pregovara sa japanskim i južnokorejskim kompanijama, među kojima su Nisan, Suzuki, Micubiši i Hjundai.
Generalni direktor Grupe „Zastava vozila“ rekao je i da je u Zastavu do sada već stiglo 95 odsto Fijatove, potpuno nove italijanske proizvodne opreme za proizvodnju „zastave 10“ u Kragujevcu. „Ta oprema se uveliko montira, tako da ćemo u maju imati probnu ili takozvanu „nultu“ produkciju domaćeg „punta“, dok redovna proizvodnja tog modela u Zastavi, kao što je već i najavljeno, počinje u junu. Planirali smo da od juna do kraja godine proizvedemo 4.000 „zastava 10″, ali ako tržište bude tražilo više, povećaćemo proizvodnju, što neće biti problem, jer opremu za to imamo“, kaže Radojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari