Uprkos činjenici da u razvijenim zemljama kupovinu određene robe, pre svega, motiviše kvalitet proizvoda, u Požarevcu kao i u čitavoj Srbiji, na prvom mestu je cena a tek za njom druge odlike artikla, pokazuju rezultati Asocijacije potrošača Srbije.

Pokret potrošača Požarevac učestvovao je u projketu pod nazivom ‘’Odgovoran potrošač za održivu budućnost’’ koji je finansirala ambasada Kraljevine Norveške u saradnji sa Asocijacijom potrošača Srbije. Na osnovu dobijenih odgovora zaključak je da Požarevljani najčešće kupuju u supermarketima i prodavnicama, vodeći računa o cenama a samo ponekad čitaju deklaraciju ili to uopšte ne čine, rezultati su istraživanja.

Osim Požarevca, u projektu je učestvovalo još pet gradova Srbije. -Projektni program u Požarevcu se odnosio i na društvenu odgovornost komapnija. Od 31 kompanije pozvane da odgovore na pitanja o odnosu prema životnoj sredini, APOS- u su se odazvale svega tri. Ono na šta prvo građani obrate pažnju prilikom kupovine bilo kog proizvoda je njegova cena, izjavila je jedna od učesnika projekta Dragana Stojković. Na osnovu dobijenih odgovora zaključak je da Požarevljani najčešće kupuju u supermarketima i prodavnicama, vodeći računa da plate manje. Retko ko čita deklaraciju, rezultati su istraživanja. -Interesantno je da ono na šta prvo potrošači obraćaju pažnju je cena. I to ćete zapaziti u odgovorima i mlađe i starije populacije. To je nama sa stanovišta organizacije jako važan podatak, izjavila je Stojković. Pitali smo i neke Požarevljane, šta je njima važno prilikom kupovine. Većina se saglasila da je cena na prvom mestu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari