Većina građana Srbije kaže da pandemija korona virusa nije drastično promenila njihove navike korišćenja e-usluga, utvrđeno je istraživanjem javnog mnjenja koje je sproveo Centar za evropske politike (CEP).
„Suprotno očekivanjima, rezultati pokazuju da zainteresovanost gradjana za korišćenje e-usluga nije rasla tokom pandemije ni u Srbiji, niti u susednim zemljama“, rekla je Milena Lazarević, programska direktorka CEP-a.
Kako se navodi u saopštenju, većina gradjana Srbije zadovoljno je korišćenjem usluga i smerom u kojem se kreće digitalizacija javne uprave u Srbiji.
Rezultati istraživanja pokazuju da oko dve trećine gradjana smatra da je interakcija s javnom upravom postala jednostavnija u prethodne dve godine, a približno 70 odsto ispitanika je reklo da se javne usluge brže dobijaju.
„U odnosu na prethodno istraživanje krajem 2017. godine, pozitivnija je percepcija gradjana u vezi s digitalizacijom i pružanjem javnih usluga“, rekla je Lazarević.
„Zaključujujemo da gradjani Srbije vide pozitivan trend u domenu digitalizacije, jer više od 70 odsto preferira elektronske usluge u odnosu na to da fizički pribavljaju dokumente (na šalterima). Takodje, gradjani su svesni da su im dostupne elektronske usluge, i preko 80 odsto njih smatra da su one lake za korišćenje“, prenela je Lazarević.
Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 1.005 ispitanika, u okviru regionalnog projekta „Osnaživanje civilnog društva Zapadnog Balkana za reformisanu javnu upravu (WeBER2.0)“ koji finansijski podržava Evropska unija, a sprovedeno je i u ostalim zemljama regiona.
Rezultati iz regiona su slični onima u Srbiji, s obzirom da je i tamo u proseku dve trećine gradjana zadovoljno javnim uslugama i digitalizacijom.
Izuzetak je Bosna i Hercegovina, gde samo jedna trećina ispitanika ima pozitivan stav o javnim uslugama, a manje od polovine primećuje trend za digitalizaciju usluga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.