Izbijanje pandemije kovid-19 nije značajno izmenilo navike građana zemalja regiona Zapadnog Balkana kada je u pitanju upotreba elektronskih usluga, pokazali su rezultati istraživanja koje je predvodio Centar za istraživanje evropskih politika (CEP).
Istraživanje je sprovedeno od 1. do 15. maja 2020. godine na uzorku od 6.085 građana, a rezutati pokazuju da je samo 18 odsto građana više nego inače koristilo e-usluge tokom pandemije, a da čak polovina ispitanika nije uopšte koristila ovaj tip usluga u tom periodu.
U proseku, dve trećine građana regiona kažu da njihovo interesovanje za e-usluge nije poraslo od početka pandemije, rekla je programska direktorka CEP Milena Lazarević.
Kada je reč o građanima Srbije, povećanje u korišćenju elektronskih usluga tokom pandemije nešto je veće od regionalnog proseka – 23 odsto.
Građani koji su informisani o načinu upotrebe e-usluga kažu da je ovaj tip usluga lak za korišćenje i bili su više zainteresovani za njihovu upotrebu, dok građani koji ne znaju puno o njima nisu bili skloni da ih koriste tokom pandemije, pokazuju rezultati.
Oko 40 odsto građana regiona, saopštio je CEP, preferira lični kontakt, i ti građani u velikoj meri, uprkos pandemiji, nisu bili zainteresovaniji za korišćenje e-usluga.
Rezultati istraživanja pokazuju i da među najmlađom grupom ispitanika, uzrasta od 18 do 24 godina, postoji najveća zainteresovanost za korišćenje e-usluga, potom postoji pad, dok je onda druga kategorija koja je najviše zainteresovana za e-usluge grupa građana koji su stariji od 60 godina.
Veća zainteresovanost najstarijih građana može se objasniti velikim preprekama sa kojima su se
oni suočili u dobijanju usluga administracije ličnim kontaktom od izbijanja pandemije, naročito budući da im je kretanje bilo strogo ograničeno ili čak zabranjeno u pojedinim periodima, ukazala je Lazarević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.