Prijavljivanje sive ekonomije i kršenja epidemioloških mera u Srbiji od danas je dodatno olakšano jer je građanima i privrednicima na raspolaganju IVA (Inspector Virtual Assistant), ChatBot aplikacija republičkih inspekcija, objavila je Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED).
Nova usluga dostupna je na sajtu Koordinacione komisija za inspekcijski nadzor www.inspektor.gov.rs. a pruža podršku u popunjavanju onlajn obrasca za prijavu, navedeno je u saopštenju.
Istaknuto je da će ChatBot IVA povećati efikasnost i automatizaciju rada Kontakt centra republičkih inspekcija, osnovanog u martu prošle godine.
Putem onlajn razgovora sa strankama, IVA će pomoći da budu izbegnuta čekanja, dodatno angažovanje operatera i analitičara, kao i inspekcija, jer će obrada brojnih neadekvatnih zahteva i ponavlјajući poslovi biti zamenjeni radom softverske aplikacije.
Šef Jedinice za inspekcijski nadzor u NALED-u Dragan Pušara naveo je da je za 11 meseci rada, Kontakt centru upućeno gotovo 17.000 prijava, dodajući da će IVA biti velika pomoć u obradi svih budućih predstavki i da će se ChatBot razvijati kroz tri faze.
„U okviru prve faze, aplikacija će služiti za navigaciju i pomoć građanima da popune onlajn formu, dok će druga faza omogućiti početnu trijažu pitanja i predstavki. Poslednja faza podrazumeva nadogradnju aplikacije, kao i pružanje informacija o zakonskoj regulativi i inspekcijskoj praksi kako bi se stranke edukovale i smanjio broj poziva, predmeta i predstavki koje nisu u nadležnosti republičkih inspekcija“, kazao je Pušara.
Reformu i modernizaciju sistema inspekcijskog nadzora pokrenulo je 2017. godine Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji s NALED-om i uz finansijsku i tehničku podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, u cilju pobolјšanja rada inspektora i ukupnog poslovnog okruženja u Srbiji.
Uz podršku NALED-a osnovana je Jedinica za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, koja je koordinisala sveobuhvatnu reformu i koja uklјučuje 44 inspekcije u 14 ministarstava.
Jedna od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije je uspostavlјanje i razvoj Kontakt centra republičkih inspekcija.
To je jedinstveno upravno mesto mesto gde privrednici i gradjani mogu da prijave sivu ekonomiju, neregistrovane subjekte i nelojalnu konkurenciju, kao i nepravilnosti ili pritužbe na rad inspektora putem portala, telefona, e-pošte i glasovne pošte.
Od 16.884 prijava građani i privrede, više od 5.000 bilo je u nadležnosti republičkih inspekcija, 1.270 je prosledjeno lokalnim inspekcijama dok je kod ostalih strankama data informacija ili pravna podrška, prijavljeni problemi nisu bili u nadležnosti republičkih inspekcija pravni savet ili nisu predstavljali veliki rizik, a bilo je i nepotpunih predstavki ili predstavki s greškom (kod glasovnih poruka).
Najviše prijava upućeno je Inspektoratu za rad (1.134 prijava), tržišnoj inspekciji (1.061), poreskoj (1.036) i sanitarnoj inspekciji (811).
Osim podrške u popunjavanju onlajn obrasca, za gradjane i privredu je pripremljena detaljna lista problema, odgovori na pitanja i moguća rešenja, koja će putem ChatBot aplikacije biti dostupna za Tržišnu inspekciju, Inspektorat za rad, Poresku upravu, Sanitarnu inspekciju, Inspekciju za drumski saobraćaj, Gradjevinsku inspekciju, Urbanističko–gradjevinsku inspekciju.
Takodje, biće dostupna i za Upravnu inspekciju, Poljoprivrednu inspekciju, Veterinarsku inspekciju, Prosvetnu inspekciju, Zdravstvenu inspekciju, Inspekciju socijalne zaštite, Turističku inspekciju, Inspekciju poštanskih usluga i za inspekcije koje su u nadležnosti jedinica lokalne samouprave.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.