Crtani film na veb stranici vladajuće Liberalno-demokratske partije Japana (LDP) prikazuje ljupkog čoveka koji večera sa ženom.

„Usreći ću te ako me izabereš“, kaže muškarac. „Plaćaću ti za dečju negu, obrazovanje, penziju“. Žena ga potom pita: „Kako ćeš to sebi priuštiti“, a on odgovara: „Reći ću ti kada se budemo venčali.“

Čovek u crtanom filmu nalik je Jukiju Hatojami, lideru Demokratske partije Japana. Glavni cilj jeste uputiti poruku narodu da se DJP -u ne može poveriti mandat da vodi zemlju i da nije dovoljno iskusna da vlada.

Ovo je jedan od novih taktika predizborne kampanje za izbore u Japanu 30. avgusta, čiji bi konačan ishod, prema procenama, mogao da bude svrgavanje LDP sa vlasti.

Džinovska partija, koja je najduže vladala zemljom, od 1955, pogođena nizom skandala i ekonomskom krizom, suočena je sa najžešćim protivljenjem javnosti. Izbori bi stoga mogli da budu prvo posleratno takmičenje dve partije. Budući da je kampanja i formalno počela, jasno je da obe partije pokušavaju da se prilagode ogromnim promenama biračkog okruženja u pokušaju da privuku veći broj glasača.

Prema poslednjim istraživanjima javnog mnjenja DPJ je u prednosti, mada je više od trećine biračkog tela neopredeljeno. I dok je rukovanje i pozivi sa zvučnika narodu da glasa za ovoga ili onoga ostala praksa, istovremeno se usvajaju novi načini za privlačenje birača.

DJP pokušava da definiše izbore kao mogućnost za promene. LDP pokušava da nagovesti da je jedina odgovorna partija i da bi birači trebalo i dalje da im veruju, smatraju analitičari. Američki stil kampanje je takođe prisutan. Narodu se propoveda o zdravstvenom sistemu, penzionim reformama, beneficijama za decu.

Ipak neka modernija oruđa tokom dvanaestodnevnog perioda kampanje, korišćenje interneta – blogova, imejlova, vebsajtova, su zabranjeni.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari