Ćulibrk: Nesreća u Novom Sadu se dogodila zbog korupcije 1foto FoNet Zoran Mrđa

„U ovoj zemlji se ovoliko gradi da bi se neko ugrađivao. I ništa se ne radi transparentno, ugovori se kriju, a dodatno me plaši da istraga o nesreći u Novom Sadu uopšte neće biti završena do kraja“, kaže za N1 urednik u nedeljniku Radar Milan Ćulibrk. Dodao je da je skandalozno da je predsednik Srbije „pokušao da nas ubedi da slučaj nema veze s korupcijom, a ima“.

Goran Vesić je danas i formalno podneo ostavku na funkciju ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije, usled pritiska javnosti nakon obrušavanja nadstrešnice na ulazu u Železničku stanicu Novi Sad kada je 14 osoba poginulo, a tri su teško povređene.

„Pažljivo sam slušao Vesića na konferenciji za novinare, učinilo mi se u jednom momentu da se preovladao osećaj da postoji odgovornost, ali je onda dve trećine vremena pokušao da nas ubedi da se ne oseća odgovornim. Onda nije ni morao da podnosi ostavku. A većina građana smatra da postoji barem komandna odgovornost. Jer ovo što se desilo ne može da se izbriše, da se zatamni kao oni delovi ugovora“, rekao je Ćulibrk.

Kako je rekao, 14 osoba je poginulo jer posao nije odrađen kako je trebalo i kako zakoni nalažu.

„Dakle, nečiji propust je bio… Nekoliko sati nakon Vesića, sve to sam slušao od predsednika države, koji nas je ubeđivao da je više kriv projektant te nadstrešnice pre 60 godine, ne vodeći računa da je ona stajala svih ovih 60 godina dok oni nisu počeli da je nešto popravljaju, da rade nešto bez osnova u građevinarstvu, a slušali smo ovih dana o tome – da ako opterećujete neku konstrukciju dodatnim teretom, neko je morao da preračuna da li ta konstrukcija može to da izdrži“, ocenio je Ćulibrk.

Alo, kako je rekao, „naša vlast voli čelik, gvožđe, mermer, beton… sve u nameri da bude što lepše, da nas impresionira“.

„Konačno, bili smo najpre svedoci da su nam govorili da rekonstrukcije nadstrešnice nije ni bilo. Kao da je viša sila što se srušila. Ne, nije viša sila, to je stvarno zločin i za to neko mora da odgovara. Ostavka jednog ministra nije dovoljna“, naglasio je.

Ćulibrk je kazao da se nada, ali i da sa druge strane, sumnja da ćemo saznati ko je stvarno odgovoran.

„Kao što nismo saznali ko je odgovoran za Savamalu, kada je odgovornost prihvatio policajac, šef smene, jer mu je obećano da će mu biti legalizovana nelegalno sagrađena kuća na Zvezdari. Kada vlast nije ispunila svoj deo nagodbe, tek tada je on priznao da je prihvatio krivicu u zamenu da se prekine dalja istraga. Da li će neko biti iznenađen da će i ova istraga biti prekinuta ako neko prihvati odgovornost zarad nečega. Kao što i javnost sumnja jer nismo videli dva minuta snimka, da je krivac vozač Zorana Babića, niko od nas neće biti siguran u to, jer nismo videli dva minuta s naplatne rampe“, podsetio je gost N1.

Vesić je u svom obraćanju prozvao i ranija rukovodstva i ministarstva i železnica.

„On je rekao da će i oni da dođu na dnevni red. I ja se nadam da će doći na dnevni red. Nekoliko ljudi se u tom ministarstvu smenjivalo. Vesić je nasledio Momirovića, tamo je sedela i Zorana Mihajlović. Ali, ono što mene najviše brine, osim ovoga što se desilo i da može da se ponovi, znamo da se ništa ne radi transparentno, ugovori se kriju, a plaši me da istraga neće biti završena do kraja“, rekao je.

Ćulibrk kaže i da je „Vučić pokušao da nas ubedi da ništa od ovoga nema veze s korupcijom“.

„Kako nema veze?! Ima veze“, tvrdi.

Ali, Vučić je, kaže, već presudio. „A šta rade sudovi? Da li je to vid pritiska na sud“, pita Ćulibrk.

„Zoran Đajić je jutros rekao da je upozoravao, a u tužilaštvu ga samo nisu pitali o mogućoj korupciji, a on je danima pominjao i tu mogućnost. U ovoj zemlji se ovoliko gradi da bi se neko ugrađivao. Moravski koridor, izađe cena, Kinezi ponude za 600 miliona, država prihvati Behtel za 900 miliona, dok bude završen koštaće dve milijarde“, izjavio je Ćulibrk.

A i pored toga, dodaje, na kraju je pitanje kvaliteta i toga ko radi nadzor.

„Pa ista osoba bila je zadužena i za projekat i za nadzor u Novom Sadu! To je besmisleno, sam sebe kontrolišeš“, naveo je.

Ćulibrk kaže i da je, kada je stanica Prokop trebalo da se otvori, da se radilo 24h.

„Jer je trebalo da se otvori oređenog datuma, pred izbore. Onda su oni izašli, slikali se, otišli, a radovi su nastavljeni. Ovde (u Novom Sadu) radovi nisu završeni i zato verovatno imamo gubitak ljudskih života. Ovde su važniji rejtinzi od ljudskih života“, kaže.

Ćulibrk naglašava da, kada je u pitanju javni novac, nijedan ugovor ne sme da bude tajni.

„Nema tajni kada je u pitanju javni novac. Građani ove zemlje moraju da znaju gde završava njihov novac. Ako firme traže tajnost, nećete sklapati ugovore s njima. I nema veze da li su kineske, turske, američke firme, i one učestvuju u tim koruptivnim poslovima“, kaže Ćulibrk.

Ko živi zlatno doba

Ćulibrk kaže da je Vučić u svom gostovanju pokušao da „napravi odstupnicu“.

„Da je sada opozicija kriva što će radovi na EXPO kasniti, a kasnili su i pre petka kada se desila nesreća. Jedino ne kasne plaćanja iz budžeta, za to se plaća ludački. Pre nego je usvajan rebalans budžeta, kojim je povećano davanje za nacionalni stadio i EXPO, država je odavno potrošila sve što je zakonom bilo predviđeno da se potroši. Oni su, dakle, nezakonito trošili javni novac. Za to bi se u nekim državama išlo u zatvor. Ali, ne, oni su jednostavno uradili rebalans budžeta“, kazao je Ćulibrk.

A zašto radovi kasne a plaća se redovno, i to više od predviđenog?

„Zna se koje firme tamo rade, firme Zvonka Veselinovića, Milana Radoičića, Milenijum tim, sve ortaci… Ali, radovi kasne. I ne kasne zbog nesreće u Novom Sadu, već zbog načina na koji se organizuju ti poslovi. Oni stvarno žive u zlatnom dobu i ostvaruju milionske zarade“, izjavio je Ćulibrk.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari