Zvuči neverovatno, ali istinito. Čuveni gumeni opanci pirotskog „Tigra“, tradicionalna obuća srpskih seljaka, stigli su u Japan, jednu od najrazvijenijih zemalja sveta. Istina, malo redizajnirani, ali su zadržali svoju staru formu opanaka koje mnogi znaju po imenu „piroćanac“.


Gumeni opanci „Tigra“ u 20. veku kada su se pojavili dugo su bili jedina obuća seoskog stanovništva, ali su i pored razvoja programa gumenih čizama, osvajanja veoma složenih zaštitnih čizama i lansiranja modne kolekcije „Maniera“, ostali deo proizvodnog programa i dalje imaju svoje mesto na tržištu.

Kompanija „Tigar“, koja je u decembru 2010. godine obeležila 75. godišnjicu poslovanja, nedavno je na japansko tržište isporučila specijalan redizajn svog prvog proizvoda pirotskog opanka.

Nov model čuvenih „piroćanaca“ nastao je na osnovu inicijative japanskih partnera iz firme „Vallauris“, koji su tokom posete „Tigru“, radi upoznavanja sa programom zaštitne gumene obuće, veliko interesovanje pokazali i za „Tigrov“ opanak. Posle redizajniranja postojećeg proizvoda i razvoja novog modela opanka, prve isporuke, u količini od dve hiljade pari, u Japan su plasirane ove jeseni. U „Tigru“ ne kriju zadovoljstvo što su opanci stigli i do Japanaca.

Izvršni direktor za korporativno upravljanje u „Tigru“ Jelena Petković kaže da je posebna čast biti prisutan na izuzetno zahtevnom tržištu Japana.

– Očekivali smo da jedno od tehnološki najrazvijenijih tržišta pred nas postavi zahtev za visoko razvijenim tehnološkim proizvodom, kao što su naše zaštitne čizme. Međutim, kad su japanski kupci prvi put došli u „Tigar“ , kad smo im prezentovali istoriju fabrike i kako izgleda pirotski opanak, bili su apsolutno oduševljeni i udobnošću opanka. Kad smo im rekli da je to proizvod koji se od 1935. godine, kad je nastao „Tigar“, tradicionalno proizvodi kod nas i da je ručno rađen, to je za njih imalo izuzetnu vrednost – nešto što traje i što ima tradiciju. U jednoj zemlji koja je zemlja tehnologije, ali istovremeno i zemlja tradicije, to je prepoznato kao visoka vrednost. Pošto ipak živimo u 21. veku, tražili su određenu modifikaciju opanka. Ona je simbolična i dodala je jednu rustičnost tom proizvodu. Osnovna konstrukcija i forma proizvoda je ostala ista. Tokio se ubraja u gradove sa najlepšim prodavnicama na svetu i za nas je velika čast da budemo deo te ponude. Na tržište tehnološki najrazvijenije zemlje izašli smo sa proizvodom koji je prvi proizvod napravljen u „Tigru“. Ima ih u nekoliko boja. Rađen je, naravno, i u crnoj boji – kaže Petkovićeva.

U „Tigru“ kažu da redizajnirani model opanka firma „Vallauris“, na japanskom tržištu, distribuira pod simboličnim imenom „1935“, što je i godina osnivanja kompanije „Tigar“.

– Nov model pirotskog opanka, sa suvim otiskom i aplikacijama, ima atraktivan izgled moderne niske obuće. Izuzetno je udoban, lak za obuvanje i veoma jednostavan za održavanje – kaže Marina Petrović, pomoćnik direktora razvoja u „Tigar obući“.

A sve je počelo davne 1935. godine, kada je u gradu na jugoistoku Srbije pokrenuta zanatska radionica za izradu obuće. Svega desetoro iskusnih majstora počelo je s ručnom izradom kožnog opanka. Tragajući za kvalitetnim proizvodom koji bi u potpunosti zadovoljio potrebe ruralnog stanovništva u Srbiji, a u nastojanju da povećaju produktivnost, osnivači radionice Dimitrije Mladenović Mita Gaga i braća Cekić načinili su radikalan korak – uveli su gumu kao novu sirovinu u proizvodnji obuće. Tako je nastao čuveni gumeni pirotski opanak, decenijama veoma tražen proizvod u ovom delu sveta.

Vatrogasne čizme za Hongkong

Redizajniran model opanka nije prvi proizvod koji je pirotski „Tigar“ plasirao na dalekoistočna tržišta. Početkom godine, iz ove kompanije isporučene su izvesne količine vatrogasnih čizama za vatrogasnu jedinicu u Hongkongu. Na ovaj način kompanija „Tigar“ još jednom je potvrdila svoju spremnost da se upusti u borbu sa najkonkurentnijim proizvođačima, na najzahtevnijim tržištima u svetu. U „Tigru“ kažu da su oduvek imali želju da svoje proizvode plasiraju u Kini, a da Koreancima prodaju gume u vreme kada su oni bili najatraktivniji među proizvođačima, pa zato ima simbolike u tome što je baš u Japan plasiran rimejk tradicionalnog proizvoda u godini kada se obeležavaju tri četvrti veka od početka izrade gumene obuće u Pirotu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari