Grad Kragujevac odustao je od ideje da se na prostoru nekadašnjeg Zastavinog servisa gradi nova autobuska stanica.
Prema pisanju portala Pressek, Kragujevac je Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD), od koje je grad 2015. godine uzeo zajam, koji je između ostalog, trebalo da posluži za finansiranje gradnje, zvanično poslao obaveštenje da tranša od pet miliona evra neće biti povučena.
Po rečima Nenada Stanišića, člana Gradskog veća za finansije, razlog zbog koga se od gradnje autobuske stanice na ovoj lokaciji odustalo je činjenica da zemljište nije u 100 odsto vlasništvu grada.
Da problema sa ovom lokacijom ima rekao je u maju 2021. godine i Vladimir Maksimović, sada već bivši član Gradskog veća za komunalne delatnosti.
Maksimović je tada tvrdio da je do zastoja u projektu došlo zbog „rešavanja imovinsko pravnih odnosa“, te da su „ti odnosi pri kraju da budu rešeni“ i da su u fazi „kada se radi na sporazumu o naknadi“.
Spomenuo je da su i već urađene studija o izvodljivosti i idejni projekat i da se gradnja može finansirati iz kredita Evropske investicione banke ili kroz javno privatno partnerstvo.
Najave da će grad na Lepenici dobiti novu autobusku stanicu Kragujevčani slušaju više od decenije.
Prvi, nešto konkretniji potez, povučen je 2015. godine kada je grad uzeo zajam od Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 15 miliona evra, čija je, kako je tada rečeno, druga tranša od pet miliona bila namenjena izgradnji nove autobuske stanice.
Tri godine kasnije (2018. godine) 360 miliona dinara zajma potrošeno je za otkup zgrade bivšeg Zastavinog servisa iz stečajne mase Univerzal banke. Objekat je kupljen na prvoj licitaciji, na kojoj je grad Kragujevac bio jedini ponuđač.
Od Minje Obradović, tadašnje članice Gradskog veća za investicije i upravljanje projektima, moglo se čuti da je ovaj objekat odabran za autobusku stanicu jer se nalazi znatno bliže gradu, od dve prethodno planirane lokacije.
Od tada Kragujevčani su imali priliku da gledaju rendere i slušaju najave kako će u objektu površine 6.000 kvadrata biti smeštene sve službe neophodne za funkcionisanje jedne savremene autobuske stanice: hol sa čekaonicom, info punkt, šalteri za prodaju i rezervaciju karata, javni sanitarni blok, garderoba i čuvanje prtljaga, kao i ugostiteljski objekti, prodavnice, ambulanta, pošta i menjačnica.
Gradonačelnik Nikola Dašić tokom izborne kampanje 2020. godine najavio je da će gradnja nove autobuske stanice na lokaciji nekadašnjeg Zastavinog servisa početi 2021. godine.
– Imamo projekat koji vodi ka tome da grad Kragujevac dobije autobusku stanicu kakvu i zaslužuje. Gradnja se očekuje iduće godine i po idejnom rešenju to bi trebalo da bude stanica najviše kategorije, rekao je u junu 2020. godine, tada kandidat na lokalnim izborima, a sada gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić.
U junu 2020. godine Vlada Srbije donela je rešenje o utvrđivanju javnog interesa za eksproprijaciju zemljišta u cilju izgradnje nove autobuske stanice i saobraćajnice u Kragujevcu, a za korisnika eksproprijacije određen je Grad Kragujevac.
Mesec dana kasnije raspisan je tender za izradu projekta gradnje nove autobuske stanice u Kragujevcu, ali je u međuvremenu obustavljen, a da novi više nije nikada raspisan.
Bez obzira na to što ni projektant nije izabran i tokom 2021. godine od pojedinih gradskih čelnika povremeno su se mogle čuti najave da će stanica ipak biti izgrađena, te da će gradnja početi ove godine.
Stara glavna autobuska stanica izgrađena je sedamdesetih godina prošlog veka, kao privremeno rešenje i bila je u vlasništvu „Autosaobraćaja“, jedne od nekada najvećih prevozničkih firmi u Srbiji.
Kako je propadala ova firma, tako je propadala i autobsuka stanica.
Privatna firma Janjušević iz Priboja postala je u maju 2021. godine vlasnik imovine nekadašnjeg „Autosaobraćaja“.
Na spisku imovine koju je stekla plativši državi 184,6 miliona dinara (što je upola manje od iznosa koji je grad platio za kupovinu Zastavinog servisa) nalaze se između ostalog autobuska stanica u Kragujevcu, kao i autobuske stanice u Rači, Batočini, Lapovu, Topoli i Natalincima.
Stara stanica danas je kompletno sređena i po svemu sudeći prigradski i međugradski autobusi će još dugo saobraćati baš sa ove lokacije.
Više vesti iz vog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.