Sagovornici „Vremena“, iskusni oficiri, boje se da će vojni i državni vrh pokušati da zataškaju šta je sve dovelo do smrti petoro ljudi pod vojnim vozilom kod mesta Ušće
Tragedija kod mesta Ušće praćena je šturim saopštenjima zvaničnika i tabloidnim svaljivanjem krivice samo na mlađeg vodnika koji je navodno imao 0,2 primila alkohola u krvi.
Na putu Kraljevo-Raška je pod oklopnim PASARS-om vojske stradalo petoro ljudi, od toga troje dece.
„Vreme“ u naslovnoj temi idućeg broja (na kioscima od četvrtka, 26. septembra) postavlja pitanje zašto je uopšte vojna tehnika po ko zna koji put upregnuta za „prikaz“ u Batajnici i ko je tako dugu vožnju odobrio? Da li je vozač imao iskustva i koliko je bio odmoran?
„Poslednja opomena“
„Ko je i kako napravio i potpisao plan prevoženja, naređenje, zapovest za marš sa onim famoznim merama bezbednosti u kojima ‘boldovanim’ slovima piše ono o zabrani angažovanja vozača na dužnostima pre odlaska na zadatak? To treba da se proveri“, kaže za „Vreme“ penzionisani potpukovnik Draško Đuričić, svojevremeno komandir motorizovane čete u oklopnoj brigadi.
„Ovo je Vojsci poslednja opomena da se prestane sa ošljarenjem i da se dozovemo pameti ako pameti uopšte ima“, priča on.
„Onih 0,2 promila, koliko je izmereno u krvi vozača, ne sme biti pokriće niti priprema za 0,2 promila istine i odgovornosti za zloupotrebe Vojske! Od onih 0,2 promila pa do vrha odgovornih za ovo, dugačak je, ali i veoma pregledan put“, kaže naš sagovornik.
Ko je izdao zapovest?
Pukovnik u penziji Najdan Vojinović, bivši komandant pozadinske baze Prištinskog korpusa, organizovao je na desetine kolona i konvoja vojnih vozila.
On kaže za „Vreme“ da u ovom slučaju odgovornost nema samo komandant brigade ili diviziona PVO, već još najmanje četiri lica u lancu komandovanja.
„Mnoge stvari nisu jasne i to će oni po kušati da zataškaju“, naglašava Vojinović. „Ovo nije običan marš motornih vozila od kasarne do poligona i obratno, ovo je veliki marš skoro između 250 i 300 kilometara u jednom pravcu.“
Vojinović se pita da li je izdata zapovest za marševanje prevoženjem, da li su se vozači izjasnili da su sposobni za vožnju i dani nisu pod uticajem alkohola i opojnih droga, da li je bilo odmora i „koliko su vozači bili opterećeni u Batajnici na pripremi tog cirkusa od prikaza“.
„Istraga treba da pokaže, ako bude realna i nepristrasna, zašto je vozilo skrenulo na levu traku, te da li je vozač zaspao ili ga je neki kvar navukao ulevo?“, dodaje on.
Na sva ova pitanja nema odgovora. Nadležni na svim nivoima vlasti – civilnoj i vojnoj – ćute.
Ceo tekst Davora Lukača čitajte u novom broju „Vremena“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.