Da li su ležeći policajci usporili saobraćaj na kritičnim lokacijama u Kragujevcu 1Foto: Screenshot

U Bulevaru kraljice Marije u Kragujevcu, na mestu gde je krajem 2022. godine nastradala trinaestogodišnja Nikolina, grad je postavio dva usporivača saobraćaja.

Iako su tada iz Gradske uprave isticali da je odluka o postavljanju platformi za usporavanje saobraćaja doneta još u septembru i da nije neposredno vezana za tragični događaj, postavljanje takozvanih ležećih policajaca najavljeno je na još nekoliko lokacija u gradu na kojima su česte saobraćajne nesreće. Radi se o ulicama Avalskoj, Stojana Protića, Kralja Milana IV i 9. maja.

Dva meseca kasnije Kragujevčani koji žive u ovim ulicama kažu da su ležeći policajci neznatno usporili saobraćaj, da je još uvek nemoguće preći vrlo prometne ulice sa četiri trake, a kao glavni razlog navode činjenicu da su usporivači saobraćaja vrlo niski, debeli svega nekoliko centimetara.

– Moja supruga je pregažena na ovom Bulevaru gde se vozi preko 80, a nekada i preko 100 kilometara na čas. Ležeći policajci nisu mnogo pomogli jer su niski, pa vozači jedva da prikoče kada dođu do njih. Ako su želeli da uspore saobraćaj trebalo je da naprave one klasične preko kojih se vozi u drugoj brzini. Ovako deluje da su samo želeli da zamažu oči narodu, a bahati vozači teraju po starom, kaže stariji Kragujevčanin koji živi u blizini Bulevara kraljice Marije.

Da usporivači saobraćaja nisu preterano uticali na brzinu saobraćaja u ovom Bulevaru istakla je i majka tragično nastradale Nikoline, koja je na jednom od protesnih skupova održanim na tom pešačkom prelazu istakla, da se roditelji preseku, kada čuju zvuke Hitne pomoći, jer znaju da bahati vozači, i mlađi i stariji, ne poštuju propise.

– Ovaj pešački prelaz u Bulevaru kraljice Marije svakodnevno prelazi na stotine dece iz dve najveće kragujevačke osnovne škole “Treći kragujevački bataljon” i “Stanislav Sremčević”, a mogli smo da se uverimo snimcima na društvenim mrežama da se njime i dalje vozi 130 na sat, iako je ovde nastradala naša Nikolina, istakla je Vera Janković.

Sličnog stava su i žitelji Avalske i Beogradske ulice koji ističu da, od kada je Avalska od jednosmerne pretvorena u dvosmernu ulicu sa četiri trake, broj saobraćajnih nesreća je drastično povećan, a nažalost nisu retke ni ljudske žrtve.

– Avalska ulica je postala tranzitni put, odnosno preuzela je ulogu obećavanih, a nikad završenih obilaznica. Od raskrsnice na Aerodromu do Medicinske škole je pravac kojim se objektivno vozi preko 100. ograničenja brzine niko ne poštuje. Oni su sad postavili ležeće policajce, ali moraju da koče samo baš niski automobili, ostali samo prelete i ne obraćaju pažnju na pešake, kaže Vladimir, dugogodišnji žitelj naselja Sušica.

Da li su ležeći policajci usporili saobraćaj na kritičnim lokacijama u Kragujevcu 2
Pešački prelaz u Avalskoj ulici/Foto: V. G.

On objašnjava da su iz gradske uprave godina obećavali da će na raskrsnici ove dve ulice biti izgrađen kružni tok, ali navodno nisu rešeni imovinsko pravni poslovi.

Za razliku od žitelja Avalske i Bulevara kraljice Marije, Kragujevčani koji žive u Ulici Kralja Milana IV kažu da ležeći policajci nisu ni mogli na utiču na brzinu kojoj se vozi u toj ulici, jer saobraćaj u njoj uglavnom stoji.

– Od dva do pet ovde su kolone automobila koji stoje, trube i pokušavaju da se domognu manjih jednosmernih ulica kako bi pobegli iz gužve. Kolona za semafor kod Medicinske škole počinje otprilike kod stadiona Čika Dača, tako da nemamo problem da pređemo ulici, samo se provučemo između nekoliko automobila, u šali objašnjava Kragujevčanin Goran.

Da li su ležeći policajci usporili saobraćaj na kritičnim lokacijama u Kragujevcu 3
Pešački prelaz u Ulici kralja Milana IV/Foto: V. G.

Da, ipak, situacija nije za šalu pokazuju podaci saobraćajne policije Kragujevac koji kažu da je u 2022. godini u saobraćajnim nesrećama život izgubilo pet pešaka, a da su povređene 74 osobe.

U Gradskoj upravi Kragujevac ističu da mogu da razumeju nezadovoljstvo građana, ali objašnjavaju da su usporivači saobraćaja postavljeni na onim mestima i i na onaj način kako je to odobreno od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Odlukom Ministarstva utvrđeni su pravci pružanja državnih puteva prvog i drugog reda koji prolaze kroz naseljena mesta na teritoriji grada Kragujevca. Donošenju odluke prethodila je izrada projekta saobraćaja i saobraćajne signalizacije kroz naselja grada Kragujevca na koji je Ministarstvo dalo saoglasnost, rečeno je za Danas iz Gradske uprave.

Zorica Đorić, v. d. načelnika Gradske uprave za komunalne poslove je objasnila da je Grad od septembra 2022. godine pristupio realizaciji ovog projekta.

Tako je postavljanjem usporivača u Bulevaru kraljice Marije izvršena pripopredaja ove ulice iz nadležnosti Grada u nadležnost JP “Putevi Srbije”.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari