Mediji u Srbiji stvaraju sliku crno-belog sveta a list Danas je jedina svetla tačka koja svojim profesionalnim izveštavanjem ne dozvoljava da bude smešten u taj binarni sistem, poručeno je sa tribine Kluba čitalaca Danasa koja je održana na štandu lista Danas na Sajmu medija.
O tome zašto su dali podršku kampanji Danasa za pažnju čitalaca govorili su rediteljka Tatjana Mandić Rigonat, novinarka Danica Vučenić, urednica Južnih vesti Gordana Bjeletić, Jelena Ožegović ispred USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija, koji je partner kampanje, novinarka Biljana Lukić i Marko Vidojković, pisac i autor emisije „Dobar, loš, zao“.
Tatjana Mandić Rigonat rekla je da čita Danas već dve decenije jer je to jedini oblik novinarstva koji ne vređa inteligenciju.
– Danas nije propagandna mašinerija ni vlasti ni opozicije već su na strani javnog interesa, zato ima moju podršku. U Danasu ne pišu samo istomišljenici već ima široku platformu različitih stavova to je ono što ja želim – želim novinarstvo potrepljeno činjenicama i argumentima, a ne stavovima. Da novinari daju informacije, a da su stavovi odvojeni, kao što su u Danasu u rubrici Dijalog. Imati takvu rubriku u društvu u kome je dijalog potpuno prezren je veliki uspeh, istakla je Rigonat.
Profesionalni mediji biće „zbrisani“ sa lica zemlje u Srbiji, upozorila je novinarka Danica Vučenić, ukoliko novinari, danas i više nego inače, ne podržavaju jedni druge i objasnila zašto se za nju Danas razlikuje od drugih medija.
– Vrednost Danasa je u tome što ne dopušta da bude smešten u binarni svet, u crno-beli svet u kome si ili za bojkot ili protiv bojkota, za Vučića ili protiv njega. Vi u svojim novinama dokazujete da postoji šansa za dijalog, da nismo svi za i protiv nečega i da postoji objašnjenje za svaki stav, navela je Vučenić.
Ona je zaključila i da su profesionalni mediji „zgurani u jedan ćošak“ iz koga je jako teško doći do svih informacija, a da ipak ima onih koji uspevaju u tome.
Sve je manje nacionalnih medija u kojima se mogu pročitati i informacije iz lokalnih sredina, ukazala je urednica Južnih vesti Gordana Bjeletić, dodavši da list Danas još uvek uspeva da prenese i takve priče.
– U Danasu možemo da čitamo kako se odluke koje vlast donosi na najvišim nivoima odražavaju na lokalnu sredinu, istakla je Bjeletić.
Ona je rekla da pažljivo bira gde će se učlaniti i „staviti svoj potpis“ te da je u tom smislu Klub čitalaca Danasa prepoznala kao nešto što zavređuje njenu podršku.
Jelena Ožegović, ispred USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija, objasnila je da je Danas među prvim medijima u Srbiji koji je pokrenuo ovakvu kampanju što će postaviti temelje za novi vid održavanja medija u Srbiji i komunikacije sa publikom.
– Značaj ove kampanje je u tome što ste pioniri u celoj ovoj oblasti online podrške od strane vaše publike. Razlikuje vas to što ne odustajete i ne idete ispod onoga što je vaša misija i vizija. Bitno je reći da se to neće zadržati samo na Klubu čitalaca već se traže novi načini da se nagradi verna publika, rekla je Ožegović.
Novinarka Biljana Lukić istakla je da uspeh ove kampanje među čitaocima zavisi od toga koliko su oni, kao i novinari, spremni da dopuste ugnjetavanje odnosno pruže otpor nezdravoj atmosferi u društvu i javnom diskursu.
– Danas je postao jedina dnevna novina čije informacije ne moramo da proveravamo – da li su laži, propaganda, podmetačine. A da li će to publika prepoznati i da li će ova priča da zaživi je povezano sa pitanjem dokle ćemo da trpimo ovakvu atmosferu u društvu. Ne umem da prognoziram, ali mogu da kažem da smo sami krivi što smo dozvolili ovu vrstu trovanja u medijima, pa i ovaj poraz novinarstva. Ne umem da prognoziram volela bih da do ovoga nismo ni dosli ali krivi smo sto smo dozvolili ovu vrstu trovanja pa i ovaj poraz novinarstva, rekla je Lukić.
Ona je dodala da Danas „nikad nije bio konfekcija, već ekskluzivna kolekcija“, te da se po tome razlikuje od drugih medija.
Marko Vidojković, pisac i autor emisije „Dobar, loš, zao“ istakao je da je Danas jedina svetla tačka na kioscima.
– Jako mi je drago što Danas opstaje uprkos svim izazovima, i važno je istaći da Danas, koji radi u teškim uslovima, žrtvuje svesno svoju finansijsku dobit. Jedan Danas ne može da napravi ravnotežu u medijima, ali može da donese makar nešto objektivno, poručio je Vidojković.
Tribinu je moderirala novinarka lista Danas Selena Kosorić.
https://www.facebook.com/www.danas.rs/videos/2762362347157718/
Partneri Danasa na Media Market-u
Tokom svih pet dana posetioci štanda lista Danas na sajmu medija „Media Market“, u Hali 3 Beogradskog sajma, moći će da naprave fotografije ili gif animacije na Slik Slik Photobooth aparatu koje dobijaju direktno na svoj mejl.
Danas i naredna dva dana mogu da učestvuju i u kvizu „Istina ili laž“ koji je priredio Istinomer, a za učestvovanje sleduje nagrada u vidu platnenog cegera.
Na štandu Danasa sve do nedelje 27. oktobra traje i ekološka kampanja koju je pokrenuo naš list, a u okviru koje svako ko odloži plastične kese u specijalno izrađeni kontejner na našem štandu u zamenu dobija biorazgradivu torbu sa citatima Ive Andrića i Nikole Tesle, koje smo izradili zajedno sa SBB fondacijom.
Napitke od kafe za učesnike programa na našem štandu i zaposlene obezbedila je Barcaffee Perfetto i to tri vrste ukusa – espreso, kafe late i kapućino.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.