Užički vozači, ali i pešaci, dali su niz predloga odgovarajući na Danasovo pitanje o rešavanju problema nedostatka parkig mesta u Užicu.
Užicu je potrebno pet puta više parking mesta od trenutno raspoloživih, pokazala je prošlogodišnja studija saobraćaja.
Registrovanih vozila je 30.000, svakodnevni obim parkiranja 6.400, a grad ima 1.218 mesta za parkiranje, ako se u njih ne ubrajaju ona domišljata koja se svakodnevno koriste kao parkirališta, iako nisu predviđena za to.
Jasno je da problem postoji, a Užičani najbolje znaju da on ne pogađa samo vozače, koji posle dužeg kruženja gradom, često automobil parkiraju na trotoarima. Pešaci tada silaze na kolovoz, a majke sa kolicima za bebe biraju da li će „izvoditi slalom“ između vozila na prostoru za pešake ili spustiti kolica na kolovoz.
U međuvremenu, rastu nove višespratnice, uz koje uglavnom ne idu i parkinzi sa odgovarajućim brojem mesta. Raste i broj automobila. Samo prostor kojim Užice raspolaže ostaje isti.
Nadležni su svesni situacije i više puta do sada su potvrdili da će na osnovu studije koja predlaže izgradnju novih montažnih, podzemnih, zidanih, garaža početi da smanjuju tenziju koja kulminira bar jednom dnevno, kada se centar grada „napuni“ automobilima kojima se dolazi na posao.
Ta svakodnevna nervoza, ali i želja da se problem reši iskazali su se i u odgovorima na naše anketno pitanje na stranici Danas Užice.
-Samo treba privesti nameni sve suterene koji su pretvoreni u lokale u novim stambenim objektima- kaže jedan Užičanin, dok drugi predlaže da se na lokaciji stare, srušene pošte izgradi garaža sa pet spratova izlazom na dve ulice.
On poručuje nadležnima da mu se obrate, jer će za tri meseca „pronaći 5.000 parking mesta“.
Ima i onih koji kao jedino rešenje vide „izbacivanje automobila iz grada“ i osposobljavanje smislenog i funkcionalnog javnog prevoza, ali su u nastavku prepiske od sugrađana dobili odgovor da „ima plaćenih da misle na to“, a da je vozačima dovoljno što kruže po gradu da bi pronašli parking mesto.
Neki od predloga građana su i da javna garaža bude izgrađena na mestu zgrade Vojnog odseka na Slanuši, a izneta je čak i ideja o pokrivanju Đetinje betonskim pločama, od nekadašnje „Cvete Dabić“ do Velikog parka.
Među odgovorima je i montažno- demontažni parking sistem koji je primenjen u Nišu, a čija se lokacija može menjati prema potrebi.
-Za početak zaposliti ljude koji će da kontrolišu parking. Mesecima nema kontrolora tako da imamo kola iz raznih gradova parkirana po sedam dana u prvoj zoni. Postoje i lokacije preko puta
Vagona i pored Pošte, koje pripadaju gradu, pa tu može da se napravi javna garaža, predlaže jedan Užičanin.
Među ovim odgovorima na Danasovo pitanje, našli su se i oni koji kažu da bi nova garaža mogla biti na mestu Gradske kuće, kao i da bi se problem manjka parking mesta mogao rešiti eliminisanjem motornih vozila starijih od 10 godina na tehnickom pregledu.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.