Devet škola postale resursni centri za inkluzivno obrazovanje 1Foto: FoNet/ Milica Vučković

Ministar prosvete Branko Ružić doneo je odluku o osnivanju devet resursnih centara u Srbiji, kao novih organizacionih jedinica u obrazovnom sistemu.

Ovaj status su stekle škole koje ostvaruju izuzetne rezultate u realizaciji inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja dece iz osetljivih grupa- dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, dece migranata ili iz marginalizovanih porodica.

To su: Osnova škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju „Miodrag B. Matić“, Užice; Osnovna škola „Branko Pešić“, Zemun; Osnovna škola „6.oktobar“, Kikinda; Škola za osnovno i srednje obrazovanje “Mara Mandić“ ,Pančevo; Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ sa domom učenika, Novi Sad; Škola za osnovno i srednje obrazovanje sa domom „Vuk Karadžić“, Sombor; Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“, Zemun; Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Vukašin Marković“, Kragujevac i Škola sa domom za učenike oštećenog sluha i govora „11. maj“, Jagodina.

– Iako je bilo planirano da u početku imamo tri resursna centra, uspeli smo da formiramo devet. Resursni centri okupiće stručnjake različitih profila, koji imaju iskustvo u radu sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju. Oni će pružati dodatnu podršku deci, učenicima i njihovim roditeljima, a i obučavati zaposlene u školama za individualizovani pristup obrazovanju – rekao je Ružić.

Resursni centri, prema njegovim rečima, imaće posebnu ulogu kada je reč o primeni asistivnih tehnologija kojima se unapređuje i olakšava učenje i napredovanje učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo učešće u školskim i vršnjačkim aktivnostima.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari