Digitalna Srbija: Tokom pandemije 35 odsto kompanija ubrzalo digitalizaciju 1Foto: Inicijativa Digitalna Srbija

Više od 35 odsto kompanija u Srbiji je ubrzalo svoje projekte digitalne transformacije tokom pandemije, objavila je danas nevladina i neprofitna organizacija Inicijativa „Digitalna Srbija“.

„Iako se poslovanje u mnogim sferama usporilo, više od 55 odsto ispitanih kompanija van IT sektora u ovom periodu nije odustalo od započetih procesa digitalne transformacije, dok je svaka treća kompanija svoje digitalne projekte čak i ubrzala“, objavila je „Digitalna Srbija“.

To je najočiglednije u onlajn trgovini i radu na daljinu tokom krize zbog pandemije, kako u svetu tako i u Srbiji.

Po rečima člana Upravnog odbora Inicijative „Digitalna Srbija“ Petra Jovanovića, „mnogi su digitalna rešenja videli kao spas“ i da je kriza tokom pandemije pokazala da će „rešenja koja su uvedena praktično preko noći, kako bi osigurala kontinuitet poslovanja. ostati na duže staze“.

Navedeno je i da 80 odsto ispitanika smatra da digitalne tehnologije menjaju njihovu industriju.

Istovremeno, 70 odsto tradicionalnih kompanija planira da uvede nove projekte digitalne transformacije, pre svega razvoja novih digitalnih proizvoda, saradnje sa startapima i drugim inovativnim kompanijama, unapređenja korisničkog iskustva ili postojećih digitalnih proizvoda.

Uticaj digitalne transformacija, koja sve više kompanija uvlači u digitalnu privredu, vidi se, dodaje se, i iz toga što tradicionalne kompanije u sve većoj meri angažuju IT radnike, te je broj oglasa za IT poslove u porastu.

Više od polovine tradicionalnih kompanija ocenilo je da je pandemija koronavirusa negativno uticala na prodaju proizvoda i usluga.

S druge stgrane, 90 odsto poslodavaca u IT sektoru ne planira otpuštanje, dok smanjenje plata razmatra 25 odsto osnivača startapa, kao i 40 odsto digitalnih kompanija.

Istovremeno, više od polovine „frilensera“ očekuje pad svojih prihoda, a 85 odsto očekuje da će morati da traže druge izvore prihoda.

Istraživanje je pokazalo da dve trećine startapa ima pad prodaje veći od 60 odsto, a polovina digitalnih kompanija i frilensera pad prihoda iznad 30 procenata.

Do sada je u istraživanju „Digitalne Srbije“ učestvovalo više od 400 predstavnika domaće digitalne privrede.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari