Miketić: Zatvaranjem Starog savskog mosta Beograd če upasti u saobraćajnu katastrofu 1Foto FoNet Marko Dragoslavić

Član inicijative „Most ostaje“ Đorđe Miketić ocenio je danas da će zatvaranjem Starog savskog mosta Beograd upasti u „saobraćajnu katastrofu“ i pozvao građane da 20. oktobra u 17 časova dođu na protest na Trgu republike protiv rušenja tog mosta.

Združene inicijative i pokreti saopštili su na konferenciji za novinare da su predali Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture otvoreno pismo sa zahtevom da ne izdaje Rešenje za rušenje Starog savskog mosta.

Miketić je podsetio da je 2008. godine Stari savski most rekonstruisan novcem Beograđana, kada je propustljivost povećana sa 15.000 na 30.000 vozila i kada je zaključeno da je most „zdrav k’o dren“.

Četiri tramvaja, dve autobuske linije i 20.000 ljudi dnevno prelaze taj most, dodao je on.

Podsetio je da je pre 80 godina, 20. oktobra 1944. godine, učitelj Zarić minirani most spasio rušenja, zbog čega je i izabran taj datum za protest.

Članica inicijative „Most ostaje“ Maja Đurić izjavila je da je veliki broj udruženja građana, stručnih udruzenja i političkih partija potpisao otvoreno pismo jer smatraju da je rušenje neopravdano i da za to ne postoje jasni i ubedljivi argumenti.

Analizom dokumenta smo zaključili da ne postoje pravni uslovi koji bi opravdali rušenje, navela je Maja Đurić i dodala da Prostorni plan područja posebne namene za projekat „Beograd na vodi“ ne predviđa rušenje tog mosta, već nalaže da mora da se zadrži u originalnom obliku.

Ona je navela da urbanistički plan iz 2016. godine takođe ne nalaže rušenje mosta, kao i da ne postoji projektni dokument koji jasno pokazuje kakav se most planira.

Ne postoje dozvole za rušenje i za izgradnju novog mosta, kao ni studija opravdanosti, a javnosti je predstavljeno idejno rešenje i zagovaraju se parametri koji nisu izvodljivi u praksi, poručila je Maja Đurić.

Član inicijative „Most ostaje“ Zlatko Crnogorac rekao je da ljudi koji su do sada „gubili živce na Brankovom mostu i Gazeli“, moraju da shvate da će situacija sada biti još gora.

Tim mostom prelazi više od deset saobraćaja koji se odvija preko reka, podsetio je Crnogorac i dodao da će ljudi koji koriste tramvaje morati da traže alternativne puteve, koji će dodatno opteretiti saobraćaj.

Logika nalaže da se nijedan most ne može rušiti dok se drugi ne sagradi, a ako ne može tim redom, to znači da se most ne bi trebalo ni rušiti, poručio je Crnogorac.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari