Putnike namernike, ali i sve one koji putuju Đerdapskom magistralom od Beograda ka Kladovu, na desetak kilometara od Donjeg Milanovca, gradića koji svoju budućnost inače vezuje za turizam, dočekuje deponija smeća koja postoji godinama. Prostornim planom Nacionalnog parka Đerdap na teritoriji parka, pa čak i u zaštitnoj zoni nisu dozvoljena smetlišta i deponije, što lokalnim vlastima, koje su po prirodi stvari najzainteresovanije za rešavanje ovog višegodišnjeg problema, ne ostavlja mnogo prostora za delovanje.

Putnike namernike, ali i sve one koji putuju Đerdapskom magistralom od Beograda ka Kladovu, na desetak kilometara od Donjeg Milanovca, gradića koji svoju budućnost inače vezuje za turizam, dočekuje deponija smeća koja postoji godinama. Prostornim planom Nacionalnog parka Đerdap na teritoriji parka, pa čak i u zaštitnoj zoni nisu dozvoljena smetlišta i deponije, što lokalnim vlastima, koje su po prirodi stvari najzainteresovanije za rešavanje ovog višegodišnjeg problema, ne ostavlja mnogo prostora za delovanje.
– Zaista, to je nama gorući problem i postavili smo cilj da do početka letnje turističke sezone nađemo neko privremeno rešenje. Formirali smo mešovitu komisiju koju čine predstavnici opštine, mesne zajednice i JP Nacionalni park Đerdap Donji Milanovac i koja je odredila lokaciju na koju bi sadašnja deponija bila izmeštena.O tome smo obavestili nadležno ministarstvo, Zavod za zaštitu prirode i Srbijašume na čijoj se teritoriji to mesto nalazi i sada čekamo njihovo mišljenje i potrebne dozvole – kaže prvi čovek Donjeg Milanovca Draško Ćetković uz objašnjenje da trajno rešenje zavisi i od viših organa.
Ova deponija, tik uz Đerdapsku magistralu, samo je jedna od brojnih divljih deponija i smetlišta na teritoriji Nacionalnog parka Đerdap, a trajno rešenje za nju i sve ostale biće moguće tek nakon usvajanja i realizacije nacionalne strategije upravljanja otpadom. Čak i onda, prilikom izbora lokacija za buduće regionalne deponije ne sme se prenebregnuti opremljenost lokalnih komunalnih preduzeća, naročito njihovog voznog parka, kao i udaljenosti gradova koji će tu odlagati otpad, kako se ne bi dogodilo da takva usluga najviše košta krajnje korisnike – građane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari