Neophodno je unaprediti upravljanje informacionim sistemima u javnim komunalnim preduzećima za objedinjenu naplatu kako bi bile sprečene posledice neželjenih događaja, ukazala je danas Državna revizorska institucija.
„U revizijama finansijskih izveštaja i pravilnosti poslovanja utvrdili smo čitav niz problema u upravljanju ovim sistemima, kao i novih obaveza iz Zakona o informacionoj bezbednosti i Zakona o zaštiti podataka o ličnosti“, istakao je predsednik DRI Duško Pejović na predstavljanju Izveštaja o reviziji svrsishodnosti poslovanja „Upravljanje informacionim sistemima u javnim preduzećima za objedinjenu naplatu“ koji je DRI sprovela 2020. godine.
On je kazao da DRI nastoji da sprovođenjem IT revizija pomogne u jačanju državnih kapaciteta u oblasti digitalizacije društva.
Informacioni sistemi u javnim preduzećima koja rade objedinjenu naplatu i u preduzećima koja obavljaju komunalne usluge nisu ažurirani i usklađeni, pokazale su revizije finansijskih izveštaja javnih komunalnih preduzeća koje je DRI ranije sprovela.
Neažurnost baza podataka za posledicu može imati manje prihode, veće troškove naplate, kao i potencijalne sudske procese zbog pritužbi građana na ažurnost evidencija.
Objedinjen obračun i naplata komunalnih usluga zasniva se na jedinstvenoj obradi i naplati nekoliko stotina različitih usluga za stotine hiljada korisnika pri čemu svaki korisnik ima sopstveni skup usluga.
„Cilj sprovođenja revizije bila je ocena da li opšte IT kontrole i aplikativne kontrole sprečavaju, otkrivaju i otklanjaju neefikasnosti u upravljanju informacionim sistemima javnih preduzeća za objedinjenu naplatu komunalnih usluga u tri najveća grada u Srbiji“, rekao je državni revizor i vodja tima za sprovodjenje revizije Dragan Stojanović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.