Samo nekoliko dana nakon pisanja Danasa i Glasa Zaječara, kao i priloga Nove S, da je drveni most preko Timoka, na Popovoj plaži u Zaječaru, u katastrofalnom stanju, nadležne službe su reagovale i stavile upozorenje na kojem piše: „Most je u pripremi za otklanjanje nedostataka. Pažljivo koristite isti!“. U utorak je most zatvoren, a građevinska inspekcija je najavila radove.
Poznata praksa u Zaječaru je nadležne službe tek reaguju nakon pisanja medija. I to ne svih, već onih nezavisnih i profesionalnih. I tako je bilo i sada. Samo par dana nakon pisanja profesionalnih medija, problem je, kako tako, za sada rešen. Par dana kasnije, drveni most je zatvoren, a u obaveštenju piše da se nalaže prvo zatvaranje, a zatim i sanacija.
„Građevinski inspektor Odeljenja za komunalnu miliciju, donosi rešenje, nalaže se Gradu Zaječaru da sprovede neophodne radove na otklanjanju oštećenja kao i da se zbog bezbednosti zabranjuje korišćenje mosta. Zabrana traje do otklanjanja nedostataka“, stoji u obaveštenju, a prolaz preko mosta je onemogućen stavljanjem dasaka.
Mirko Jelenković, diplomirani građevinski inženjer, koji je govorio za Danas o problemima na mostu, za Danas sada kaže da je obišao most ponovo, i da je video obaveštenje Gradske uprave, koje je stajalo nekoliko dana.
„Oni su napisali da ljudi vode računa kako prelaze drveni most. To me je zainteresovalo, i tražio sam da vidim šta su dalji planovi. Dobio sam obaveštenje od gradske inspekcije da su oni prosledili GU Zaječar sve šta su njihove službe videle oko mosta, a da je GU Zaječar kontaktirala inženjera Nebojšu Nikolića, koji je nekada radio samnom u Birou PZP Zaječar“, objašnjava naš sagovornik.
Ističe, da je Nikolić dobar stručnjak i dobar statičar.
„Rekao mi je da će dati mali doprinos za svoj grad tako što će uraditi projekat rekonstrukcije drvenog mosta, a da će skeniranje i sve podatke, postojećeg stanja mosta, uraditi Štrabag, i da će zatim to sve proslediti ili njemu ili GU Zaječar“, kaže sagovornik Danasa.
Jelenković, kaže za Danas, da očekuje da je Štrabag svoj deo posla uradio, ali ne može da tvrdi, kao i to da li je rešenje stiglo kod Nikolića.
„Ne mogu da kažem u kojoj fazi su sada i koliko je on uspeo da za kratko vreme uradi projekat. To je jedina moja sumnja. Što se tiče njegove stručnosti, nemam nikakvu sumnju, zato što odlično radi svoj posao“, kaže Jelenković.
Dodaje da se njegove sumnje baziraju, da li je projekat završen, da nije samo problem patos mosta i sekundarni nosači, već da je problem i glavni nosač.
„Moj zaklučak je da vlast samo radi pod pritiskom medija i stručnih osoba. Trenutno radim na još jednom objektu kome je potrebna sanacija. Izvršićemo pritisak da se i to uredi. Opet kažem da je drveni most zapušten, zato se ovo dogodilo sa njim. Da je održavan redovno, do ovoga ne bi došlo“, zaklučio je inženjer Jelenković.
Most je za sada zatvoren, a sanacija se očekuje. Izgleda da je tragedija u Novom Sada u kojoj je stradalo 14 osoba, uticala na nadležne da konačno most saniraju, kako ne bi došlo do tragedije u gradu na Timoku.
Mirko Jelenković je ukazivao da je potrebno hitno drveni most zatvoriti
Podsećamo, Mirko Jelenković, diplomirani građevinski inženjer, koji se 50 godina bavi projektovanjem mostova, kazao je ranije za Danas da je drveni most preko Timoka u Zaječaru, na Popovoj plaži, u katastrofalnom stanju, i da je potrebno da se što pre zatvori i sanira.
Prema njegovim rečima, drveni most u Zaječaru treba zatvoriti, i uraditi hitnu sanaciju, a da bi se izvršila sanacija, mora se prvo uraditi projekat.
„To je potrebno da uradi preduzeće „Piramida“ iz Sremske Mitrovice. Zašto to kažem? Zato što nije samo u pitanju zamena patosnih gredica i patosa na mostu, koji su u očajnom stanju. Gredice na mostu se mogu izvaditi. Iz njih vire ekseri. Merio sam, i do sedam santimetara vire. Zamislite da se neko saplete i da padne glavom na ekser? Odmah je u najavi katastrofa“, objašnjava Mirko Jelenković.
Takođe, sagovornik Danasa je istakao da pored problema sa patosom, patosne grede su ušrafljene u glavne nosače.
„Konstrukcija koja ima raspon od 40 metara je rađena sa dva glavna nosača koji su lamelirani. Postoje i poprečni nosači koji su takođe lamelirani, i imaju dvostruko podupiranje sa zglobnom i krutom vezom. Takođe postoje i zatege koje mogu da se štimaju, zavisno da li je leto ili zima. Međutim to ništa nije rađeno, pošto se vidi po korozijama“, kazao je.
On je istakao da je, ako je želja da se ovaj most sačuva, potrebna velika i skupa sanacija.
„Glavni nosači su propali. Kao što sam rekao i patosne grede koje su zašrafljene, u glavne nosače, one se sada vade. Ti šrafovi ne mogu da se ušrafe u glavne nosače, jer su nosači na gornjoj površini istruleli. Koliko su istruleli, sada se ne može reći, dok se ne skine ceo patos. Ako je do dva santimetra neće biti problema, ali ako je pet i više, to samnjuje visinu, i potrebno je da se zadire u statički proračun. Takođe da se proveri nosivost, jer je pitanje koliko u projektu imaju rezervu u statičkom proračunu“, objašnjava inženjer iz Zaječara.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.